Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Farlig elkabel!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Farlig elkabel!

Verkar som att Microsoft har gjort en miss med elkabeln så den måste bytas ut om man har en XBox tillverkad tidigare än 2004-01-13. Se aftonbladets artikel http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...605239,00.html .
    Finns en länk på www.xbox.com där man beställer en ny kabel utan kostnad.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Ja jag klistrar väl din tråd också då så får vi se hur många nya trådar om den där sladden det blir idag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Oups, var jag inte först...

Kan tillägga att jag enligt beställnings formuläret på xbox.com var tvungen att byta min sladd. Har en box tillverkad 031027.
      Ver 1.4 <> SmartXX v2
      IR-Mod<>XBMC

Comment

Kanske lite fånigt, men hur vet jag när jag ska byta att det är rätt sladd jag byter,
        för jag kanske har tryckt i fel sladd då jag har liknande till min DVD,
        och den fick jag faktiskt el fel på tidigare.
        Den sladden som sitter i min Xbox idag
        har en lite extra knopp (spänningsskydd eller vad det nu heter).
        Det står ju knappast Microsoft på elkablen. Min Xbox var tillverkad 031010, kanske någon som har en xbox från samma tid som kan bekräfta att sladden ska se så ut,
        ingen stor sak, annars är det bara vänta på rätt sladd från Microsoft så lär jag ju märka, men man vill ju inte ha fel till DVD:n =/

*är det inte servicepack att ladda ner så är det elkablar man ska byta*

Comment

Betyder det att min xbox kan dö för alltid ? ja har ju garanti.

Comment

Original inlägg av barkis
            Betyder det att min xbox kan dö för alltid ? ja har ju garanti.

Istället för att alla skriver en milslång tråd om detta är det enklast att ni går in på www.xbox.com och fyller i erat serienummer och kollar om eran kabel ska bytas ut, ni får en kabel hemmskickad kostnadsfritt.
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

hej ja var där och kollade min box e tillverkad 041203 eller nåt sånt? men får nog kolla igen.

Comment

The Power Cord Conspiracy, Here's the truth

Urk.

edit:

Jag fick den lilla kabeln iaf..

Större bild
                Last edited by TKmn; 2005-03-08, 19:54.
                Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
                HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port

Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...

Comment

Kanske skall tillägga till dem som inte granskat TKMn's länk... det som sägs i den är kortfattat det att den nya kabeln man får från Microsoft bara förhindrar att XBoxen tar eld. Men eftersom problemet sitter i en dålig lödning så kommer powersuppliet går sönder oavsett vilken kabel du har!!!

Comment

Ja, snyggare jordfelsbrytare har man ju sett :-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

j ahr en annulunda elslad med överspännings skydd

Comment

Jag fick en vanlig sladd, dvs en utan klump.
                        Roligt att man fick en 30sidors instruktionsbok på 10 språk om hur man byter sin elsladd!
                        Ver 1.4 <> SmartXX v2
                        IR-Mod<>XBMC

Comment

Min ersättningskabel dök upp idag, jag fick en med en stor svart klump med en röd och en grön knapp som det står RESET och TEST på. Äger en 1.1 Box om det kan vara någon ledtråd.

Comment

haha..... jag fick min idag också...... fick en vanlig kabel..... såg ut som dne gamla fast lite rejälare...... har en 1.4 eller 1.5........ vad e den stora klumpen med knappar till??

Comment

TEST-knappen är till för att testa att klumpen funkar.. RESET är helt enkelt jordfelsbrytaren som ploppar upp om det är nåt fel..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X