Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopplade xboxen till receivern Bara problem!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopplade xboxen till receivern Bara problem!!

Köpte AV cable pack från joytech så ja fick en optisk utgång från xboxen så ja kan sätta en optisk sladd till receivern.
    Men den verkar få nå skumma signaler, på displayern på receivern när man slår på den optiska utgången så poppar d upp saker där hela tiden som pcm 2.00 DD3/2.1 typ och ljudet kommer o försvinner hela tiden....nån som vad det kan vara???

Prova en kortare optisk kabel, alternativt byt ut hela joytechpaketet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

kul...
      vilken rekommenderar du om man inte köper microsofts då?
      Last edited by trevor; 2005-03-15, 22:22.

Comment

Det kanske räcker med en ny från joytech, du kan ju ha fått ett dåligt exemplar.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

verkar vara nå skumt...stod avstängd hela natten och nu när ja provade igen fick receivern signal i typ 5 minuter men sen började ljudet försvinna igen tills det är helt borta......konstigt
          Kanske beror på nått annat...nån som har nå tips?

Comment

Säger jag att kabeln är trasig så är kabeln trasig, byt den.

Comment

Original inlägg av Hansi
              Säger jag att kabeln är trasig så är kabeln trasig, byt den.
              Respect!
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

va o bytte på onoff idag...ingen skillnad
                Tycker att den optiska kabeln sitter jäkligt dåligt ibak på receivern, behöver bara röra den lite så åker den ur....kanske köpa en ny optisk kabel mellan receivern o AV paketet? Kan d vara nån idé?
                Kanske en sån här http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=...&ic=N&sw=16423

ruggigt less på detta nu
                Last edited by trevor; 2005-03-16, 15:45.

Comment

hehe...köpte ny optisk kabel mellan jotech utgången o receivern...som sitter mycke bättre i den digitala ingången på receivern...så nu försvinner bara ljudet lite då o då....kommer aldrig upp psm2.0 bara DD3/2.1 funkar bättre iaf men d är ju lite drygt att försvinner lite då o då....fattar noll
                  Last edited by trevor; 2005-03-16, 19:24.

Comment

DD 3/2.1 betyder helt enkelt : Dolby Digital med ljud för 3 fronthögtalare, 2 satelliter och en sub-bas (0.1) .. PCM är en annan term på analog stereo... så din förstärkare indikerar helt enkelt bara vilket ljud den får skickat till sig.. har du 6 högtalare? Om inte så ställ in det i förstärkaren annars skickas ljud till högtalare som inte finns! Sedan se till att kablarna sitter i ordentligt i alla ändar. Glappa kablar = glappt ljud.

Lycka till

Comment

Men varför tappar han signalen hela tiden? Ljudet försvinner 1 sekund sen står d DD 3/2.1 på displayen så kommer ljudet tillbaka. Sen håller den på så hela tiden.
                      Japp jag har 3 front högtalare 3 bakhögtalare o en sub.
                      Men ljudet funkar perfekt om jag kör det från tv:n eller om ja tar audio kablarna från Joytech AV Packet o kör in i receivern o kör via aux, men när ja kör optiskt d är då allt blir fel.....blir bara värre o värre ju längre man lyssnar...begriper inte vad jag ska göra(nån annan som gör det?)

Comment

Jag tror kvaliteten är lite sisådär på joytechpacket. Kanske dags att prova original :-)

Comment

Ja detta känns ju värdelöst....dem är ju så kostsamma...hoppas ja kan få pengarna tebax av onoff...kollat på orginal, finns d inga sånna utan massa krims krams på eller?...behöver ju bara en optisk utgång

Comment

Krims krams ?
                            Det är på joytech som där är massa sånt såfall.
                            Kör med advanced scart från MS och där är bara scart(RGB) med optisk utgång. Inget mer. Fungerar perfa för mig med en optisk kabel från kjell o co till mitt logitech z-680 högtalar kit.

Comment

Var o bytte bort AV PAcket från joytech o köpte en från ms istället med endast RGB och en optisk utgång...funkar perfa!
                              Fast när ja testade ljudet me filmen två tornen så startade xboxen om sig mitt under filmen...och nåra gånger efter åt Kabeln som ja sätter i bak på xboxen verkar vara väldigt känslig.....but thats a nother day a nother story!

Tack för all hjälp iaf!
                              Last edited by trevor; 2005-03-17, 19:16.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X