Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en fråga om hd byte o bios!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu en fråga om hd byte o bios!

Har läst det mesta om hd byte o bios versioner,men är lite osäker ändå på just min efter som den bara är flashad.
    Jag har nu en 120gb i boxen med (vad jag tror) bios 4978.
    Det står i avalaunch Kernel 1.0.4978.3

Tänkte byta hd till en 200 gb:are och ta hjälp av superdisc och Hansis exelenta Hd guide.
    Måste jag byta bios för 200 giggaren?
    Finns det en nyare bios på sd skivan 3.7?

Måste jag spara allt jag har nu på 120 giggaren via ftp till en pc?
    Pc:n kan väl inte läsa den disken sen,om jag sätter in den i pc:n?

Det står även nånting som jag inte vet vad det betyder om Xmas 0.49.3

Tacksam för alla svar.
    Last edited by tvniklas; 2005-03-22, 13:44. Anledning: lite mer info

Hansi

Du som kan allt,hjälp mig nu snälla.
    Finns biosen på superdiscen? eller behöver jag inte uppdatera?

Comment

Ladda hem senaste bios enligt guide
      Byt hårddisk enligt guide
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

x2 4983.06 är ett bra bios..........

Comment

hmm

Använder jag evotool för att göra en bios med hjälp då av x2 4983.06 ?
          Eller är x2 4983.06 redan ett färdigt kompatibelt bios?
          HIttar ingen annan flashnings guide än evo tool

Comment

x2 är färdig, evtool är endast för m8 biosarna
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmm

Tack för alla snabba svar Hansi,vad jag gjoert nu är att jag säk kopierat gamla hd:n och bytt till den nya o pröva med att boota från superdisk,men inte funkar det? Använder fujifilm dvd-rw- .tänkte pröva med nån annan skiva men så klart så pajja bootsektorn på "min" dator,(sitter på ungarnas utan dvd brännare)
              Så jag får väl testa starta om en antal grr med den sd skivan jag har..
              Har för mig att jag sett att du skrev att det kunde at ett par försök.

Tack igen

Comment

hmm

Har jag gjort det elementära felet att !!
                Superdisc måste göras bootbar med t.e.x nero?
                eller har den redan en bootsektor på sig?

Comment

Det är ju en image, skall fungera som den är.

Comment

ok

Då e det bara att testa med olika skivor då.
                    Vill även passa på när jag har dig på tråden att tacka för den supurba guiden ,med atapwd bifogat.
                    Jag fatta ingenting o höll på slita av mig håret innan jag hitta tråden,borde flyttas in i bland Guide tråden tycker jag...

Comment

Tackar

Skulle vilja tacka Hansi och wixia2 för all den hjälp jag fått ochsom gör att jag numera sitter med ett nytt bios (x2 4983.06 ) och en 200 giggare...

Stort tack

Comment

ingen orsak.....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X