Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några frågor ang. fläktbyte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Några frågor ang. fläktbyte

Hej, jag tänkte byta ut min fläkt mot en med betydligt lägre ljudnivå. Vad jag har förstått så måste man köpa en 80mm fläkt om man vill ha tillräckligt bra blåskraft eller finns det tysta 70mm fläktar med tillräckligt bra blåskraft? Hur många kubik bör fläkten blåsa? Skicka gärna in en länk om ni vet en bra 70mm fläkt för jag undviker helst att såga i boxen, för visst behöver man inte såga för att få plats med en 70mm fläkt?

Kolla runt lite på forumet, de finns många trådar om just sånt här!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Comment

man sparar mycket jobb, blod, svett & tårar på att bara köpa öronproppar
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
        man sparar mycket jobb, blod, svett & tårar på att bara köpa öronproppar
        Oj, blod säger du, det lät inte kul! Jag har faktiskt testat öronproppar men gillade det inte.

Comment

Testa att skruva upp ljudet på tv:n

Comment

fläkten låter typ ingenting om man kör den på original.
            men om du kör den på 100% procent så låter den men kjag tycker du ska köpa en bra stereo anläggning och skruva upp lljudet.
            slipper du fläkt ljud
            adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
            numera kortslutet mammakort

Comment

Original inlägg av killemall6
              fläkten låter typ ingenting om man kör den på original.
              men om du kör den på 100% procent så låter den men kjag tycker du ska köpa en bra stereo anläggning och skruva upp lljudet.
              slipper du fläkt ljud
              Jag kan säga att den går inte på 100% för när jag testade att öka på farten till 100% lät det ungefär som att man hade ett jetplan i huset. När man spelar spel eller ser på dvd kan man väl inte reglera farten på fläkten? Även om man kunde det så vet jag inte om jag vill för när jag spelat eller sett på dvd ganska länge brukar temperaturen ligga på 65-68 grader i cpu och gpu.

Comment

Ingen som kan svara på ursprungsfrågan, som även jag är intresserad av att få besvarad? Min fläkt låter satan, och så vill jag inte ha det då jag planerar att använda boxen som mediaterminal.

/LinuXBoX

Comment

sätt xboxen i källaren och dra en låååång kabel till ditt tv rum.......

Comment

Original inlägg av wixia2
                    sätt xboxen i källaren och dra en låååång kabel till ditt tv rum.......
                    Finns det låååånga kablar att få tag på till handkontrollerna?

Comment

det skulle nog gå att skarva till en lååååång kabel......

Comment

lägg den i frysern etrt dygn så är den kall ett tag när du spelar:9
                        adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
                        numera kortslutet mammakort

Comment

ja.... och har han tur så blir det sådan kondens i den så han kan öppna simbassäng

Comment

Svara bara om ni kan hjälpa mig tack.

Comment

Och det är inte värmen som är problemet, det är ljudnivån.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X