Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Hackande" spel...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Hackande" spel...

Tja.
    Först: Ja, jag har sökt i forumet men inte hittat något klockrent svar.
    Så, nu till problemet.
    Jag har en DUO-X2 chippad XBOX. Det är en 1.6 med en Philips läsare i (tror jag, den liknar mest den bilden på philips läsare som finns på forumet.)
    De flesta (90%) brända spelen hackar.
    Med hackar menar jag att DVD:n låter som den ständigt söker information på skivan. Det låter högt och är jävligt störande. Det kommer och går och vissa spel mindre men i vissa spel nästan hela tiden (Riddick, Ninja Gaiden, FIFA 2005)
    En del spel blir också lidande, sekvenser hackar/upprepas och och ljudet försvinner (Lego StarWars bl.a.)
    De flesta spelen är brända på ?Verbatim, DataLifePlus, Advanced AZO, DVD-R 8x? köpt på El-Giganten. Har även provat med Platinum.
    Provat olika brännarprogram, Nero, DVD-Decrypter, Alcohol 120%. Sänkt bränningshastigheten till ett minimum.
    Problemen uppstår både med PAL och NTSC spel., och jag har provat att ställa om XBOX:en mellan NTSC/PAL med enigmah switchdisc.
    Inget hjälper.
    Spelen hackar inte på andras XBOX.

Flera nämner att ställa om till PAL-60 i MSDashboard. Jag hittar ingen sådan inställning i MSDashboard? Endast Video -> Normal/Widescreen/...

Vad göra?

prova memorex skivor (finns på siba)...funkar hur bra som helst i min philips läsare.
    Xbox 360 Resident Evil Red!
    Xbox Live! Gamertag: Lunatico

Comment

? om man har tomson då?

Comment

bränn alltid på minus skivor det funkar bättre...... vissa xbox vill ha lite finarre märke..... jag ahr provat med bo olssons (typ som öb) billuigaste skivor i 4 olika bpxa och med 4 olika spel..... alla laggade...... så använd minus skivor med ett lite finare märke....... tomson läsaren e nästan värdelös...... man får prova tills man hittrar ett media som funkar bra.......

Comment

tack! ja får kanske byta läsaren vet du nån som e bättre?

Comment

den bästa e samsung.... sen finns det vissa modeller som e bättre än andra av den men de har jag ingen koll på......

Comment

Kan meddela att jag införskaffade TraxData DVD+R idag. Samma problem på exakt samma ställen i spelet (bla. träningsmenyn i FIFA2005).

Ska försöka med memorex i helgen/nästa vecka.

Annas vete fan vad man ska göra, byta DVD?
              Kostar?

Comment

Om filmsekvenser hoppar/ljudet hackar så är risken stor att du kör ett ntsc-spel på en pal maskin. Testa att byta får du se om problemet kvartstår. Har hälpt för mig en massa ggr, bl a på lego star wars.

Comment

Har testat att switcha läge med enigmah. Ingen skillnad.
                  Problemen uppstår både på PAL/NTSC spel.

Comment

Original inlägg av No_Code
                    Har testat att switcha läge med enigmah. Ingen skillnad.
                    Problemen uppstår både på PAL/NTSC spel.
                    Ok. Ja det var ju synd, då får man nog skylla på skivorna ändå då. Själv kör jag på memorex- skivor från ica-maxi. Förut körde jag på verbatim- skivor men dom kostar mycket mer och snål som man är =)

I vilket fall så har jag brännt hundratals spel både på memorex och verbatim skivor och dessa har fungerat fint på alla typer utav läsare.

edit: hade jag läst ditt orginal-meddelande bättre hade jag naturligtvis sett att du redan prövat att byta. Förövrigt tror jag inte att pal-60 kommer hjälpa dig det minsta. När du kollade efter PAL-60 är du säker på att boxen var inställd som PAL då? Annars ska det ligga under samma meny som widescreen inställningarna.

edit2: Kom på att jag chippade en box i vintras med otroligt kass dvd-spelare på. Hade jag testat den innan hade jag sagt åt honom att lämna in den på garantin. Tog oftast inte ens orginal-spel. Nu gjorde detta inte så mkt då han mest spelade från hårddisken men det är ju inte kul ändå. I vilket fall som helst så de ända skivorna som fungerade dint på hans box va dvd+/-RW. Kommer dock ej ihåg märke.
                    Last edited by psychocowboy; 2005-04-23, 15:19.

Comment

Varför använder du +R?

Använd Traxdata DVD-R

Se till att uppdatera din brännare till senaste firmware också.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för alla svar.

Varför använder du +R?
                        Enda Traxdata singelpack jag hittade.

Den spindel Verbatim jag hade tog slut idag, så det blir väl en spindel Traxdata DVD-R på måndag.

Brännaren har senaste firmware, 3.04 för NEC ND-3520A.

Comment

är det någon som vet om det går att montera in en dvd som sitter i data istället den borde vara bättre???

Comment

Jag har nog lika dålig xbox som psychocowboy en thomson skit e de??

Comment

ta en titt på strömkontakten till xboxens dvdspelare så får du dig en funderare....... det går att fixa till......... men det kräver god kunskap.......

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X