Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ftp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ftp

Hej jag har problem med min överföring mellan pc och xbox. Jag får nästan ingen hastighet (ca 400kbit/s). Det är inte fel på xboxet för det funkar på en kompis dator och det har funkat på min dator innan också men sen jag bytte router och omformaterade hårddisken och bytte till Xp-professional funkar det inte?
    Snälla hjälp mig har försökt att hitta lösningar till mitt problem men inte fått svar någon stanns. Kan man koppla xboxet direkt till datorn ifall det är routern som är knasig??
    Jag har en D-link 624+ router och Telia som bredbands bolag!

kan vara ditt nätverks kort! lr dess drivruitner lr din brandvägg om du har en lr dina tp kablar lr din strömförsörjning lr ditt moderkort lr din hårddisk du skickar från, lr dens kabel etccccetccctetctetctetcccccc

Comment

Det har ju funkat innan så det är inte fel på nått i datorn utan kanske någån inställning någon stans eftersom jag har omformaterat den! Och jag vet att kabeln är rätt för att jag använde den innan!

Comment

vad har du för speed/duplex-inställning på nätverkskortet i datorn?

Comment

testa att inaktivera alla brandväggar du har igång på datorn. och kolla vilken IPadress som routern ger din datorn, så att du har fått rätt IP och nätmask
          ---- Limits are made to be broken-----

Comment

Har inaktiverat alla brandväggar och har en fast ip på datorn funkar ändå inte, var ställer man in speed/duplex på nätverkskortet?? Och vad spelar det för roll vilken ip eller nätmask som datorn har det är väll bara xboxets ip som är viktigt eller?

Comment

Original inlägg av Matrixxxx
              var ställer man in speed/duplex på nätverkskortet??
              Kontrollpanelen -> Nätverksanslutningar -> Högerklick på kortet + Egenskaper -> Konfigurera (högst upp) -> Avancerat.

Ska stå på auto och auto, om man inte har en switch som man kan ställa speed/duplex på.

Comment

Tack för hjälpen funkar perfekt nu!!!!!!!

Comment

Det funkade för ett tag sen förde över med ca 10 mbit/s men nu är den lika sölig sölig som innan!! Har ställt in på 100mbit/full duplex på nätverkskortet och stängt av alla brandvägar och autoprotect på virus program osv...
                  Ställde också in Tröskelvärde för överföring på nätverkskortet till 1024 byte vilket är max!
                  Vad ska jag göra??

Comment

Du läste mitt inlägg?

"Ska stå på auto och auto, om man inte har en switch som man kan ställa speed/duplex på"

Om du sätter ena änden till 100/full och har andra i auto (switchen/routern) så får du duplexmismatch, resultatet blir uselt.

Comment

prova med en ny kabel (den du har kanske är defekt)
                      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Okej men på Tröskelvärde finns inte auto! Och sen finns det nått som står på lagra och vidare befodra vad ska den stå på??

Comment

Okej, jag var tydligen oklar. Det enda du ska röra är speed och duplex.

Comment

ok

Comment

Funkar fortfarande inte och i Qwix står det: Language text missing: 63:1
                              och: Language text missing:64:6344.3 MB
                              Kan det ha nått att göra med saken?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X