Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Seg överföring

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av mysiskatten
    skulle gissa att din kabel är defekt..prova med en ny för att vara säker.

har haft problem med defekta kablar ibland.

Ett vanligt fel.
    Frågan är om det är kabeln som går mellan datorn o swithcen eller switchen > Xboxet.

Fast egentligen är det inte kabeln! Testade med en korsad Dator > Xbox och då blev det lika dant, hastigheten sjunker till noll och stannar där!

Jag förstår inte!

Nånting är raped med min dator asså, djupt inombords i datorns själ.
    When we were good they never remember.
    When we were bad they never forget.

Comment

Avinstallera och ominstallera nätverkskortet/drivrutinerna i datorn.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Avinstallera och ominstallera nätverkskortet/drivrutinerna i datorn.
        Jag testade det men det blev ingen skillnad, FlashFXP hängde sig precis som innan

Det jag gjorde var att gå in på Enhetshanteraren, hitta mitt nätverkskort och välja Avinstallera.

Sedan gjorde jag en sökning som nästan kom av sig själv och installerade kortet igen med samma drivrutiner, dvs XPs.
        Hittade inga nyare drivrutiner till
        D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet aDapter (rev.B)
        , de enda som fanns var till Me + 2000 osv.

Hur ska jag bära mig åt för att ominstallera osv, har jag gjort ngt fel? Ska jag reboota datorn med kortet avinstallerat?
        Finns de inga nyare drivrutiner till mitt kort?

Comment

jag har exakt samma problem som du beskriver...

har bara haft xboxen i en vecka och första dan fungerade det felfritt sedan nästa dag då fungerade det inte....

hastigheten minskar konstant till det går typ 5kb/s

har testat allt utom att formatera datorn...än

korsad kabel, switch, hub, flash fxp, qwix osv.

hoppas ni kan hjälpa mig för det börjar bli väldigt frustrerande nu...

Comment

jag har samma problem, startar på 6MB/sec typ sen går ner till 330KB/sec .. fattar inte varför *cry*

Comment

ingen som kommer fram till något??

ska iaf fara och testa min xbox till en kompis dator ikväll... återkommer senare.

jag funderar på om det är nåt skummt med mitt nätverkskort.

Comment

nu har jag testat och det funkar hur bra som hellst på min kompis dator... så det är nånting med min dator som är problemet...

ska testa köpa ett nytt nätverkskort i morgon tror jag

Comment

nytt nätverks kort testat och fortfarane samma problem... har även testat full och half duplex och en massa olika kablar och en ny switch...

men problemet kvarstår...

nån som har varit med om nåt liknande elller bara har något tips på vad jag kan försöka?

Comment

Jag kan ju säga att när jag kopplar in skiten och överför från brorsans dator så funkar det som det ska. Kanske skrev det innan. Men det är iaf ngt fel på min dator och detta felet fanns inte innan.

Comment

jag tänkte bara säga att mitt funkar bättre än nånsin nu... jag formaterade om datorn och sen var det bra

troligt vis så var det väl några nätverks filer eller nåt som hade krashat...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X