Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Hårddisk(Kontrollern?) på en 1.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Hårddisk(Kontrollern?) på en 1.4

tja har ett 1.4 moderkort jag chippade lite snabbt, sen när jag plockade ihop allt så får jag Error 08 med hårddisken inkopplad, chippet funkar utmärkt.
    har testat att byta nätdel, flat kabel, hårddisk, bios. har även letat efter spillt lod, men jag är ganska grym på löda så det finns inget.

har ni på psxcare stött på det här? verkar som ngt har gått sönder på moderkortet, fast när jag kör med M8 bios, eller utan chippet så får jag error 09

Error 8 - kernel - No HDD found
    Error 9 - kernel - HDD parameters (PIO/DMA/or size {debug}, certain size

tacksam för alla svar
    mvh
    yuz

efter lite pill, så har jag lyckats få den att säga Error 07 istället. men det kanske inte var bättre?

Comment

vet itne ens varför jag frågar här, verkar som jag vet bäst :P
      ja jag fixade det, problemet var att fabriken i kina hade lött dåligt på ATA kablens kontakt pinnar under moderkortet, när jag värmde up dem så märkte jag att tennet förlorade kontakt med moderkortet, vilket gjorde så att hårddiskarna/dvdrom inte kunde hittas. så det vara bara att fylla på med lite lod och nuså funkar den prima

tada!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X