Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felmeddelande!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Felmeddelande!

Min son lånade ut sin X-box till en vän och när han fick tillbaka den så kommer förljande meddelande upp 9 ggr av 10 när han startar upp den "Your X-box requires Service. Please call X-box customer support. Sen blinkar den rött och grönt. Någon som vet vad som kan ha hänt? Hans vän säger att dom inte gjort något med den.

Mvh Magnus

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det kommer felkod nr 11, Kan det vara så att en kabel sitter löst eftersom att det fungerar ibland eller är det bara att köpa en ny DVD-läsare?

Mvh Magnus

Comment

Det verkar ju som en lös kabel. Men innan du börjar mekka själv, kolla om du har garanti kvar! Är xboxen oöppnad (ej chippad eller klåfingrad på annat sätt) har du två års garanti. Ring 020 79 11 33 isåfall. Är den chippad så kontakta din "chippare" för hjälp.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hallå igen,
          Nu funkar inte xboxen alls och jag får felkod 12 - kernel - DVD parametrar (PIO/DMA) men vet inte vad som menas med det .
          Är väl bara byta ut dvd läsaren kanske eller lika bra att köpa en ny Xbox?
          Last edited by Hockey; 2005-10-30, 18:15.

Comment

Ingen som har nga tankar om vad som kan vara fel?
            Tacksam för hjälp!!!

Comment

Byt ide-kabel
              Kolla att ingen strömkabel är klämd
              Kolla kabeln mellan dvdläsaren och moderkortet
              Byt dvdläsare
              Köp ny xbox

Comment

Original inlägg av Hansi
                Byt ide-kabel
                Kolla att ingen strömkabel är klämd
                Kolla kabeln mellan dvdläsaren och moderkortet
                Byt dvdläsare
                Köp ny xbox
                Har provat byta IDE-kabel och kollat att alla kablar äe ok samt kollat babeln mellan moderkortet och DVDläsaren men det funkar inte. Vad skulle en ny DVD-läsare kosta hos er ink frakt?

//Magnus

Comment

Blir c:a 850:- inkl frakt. Du kan hitta nya xboxar för 990:- just nu...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X