Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte lägga in något på hårddisken

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte lägga in något på hårddisken

En dag skulle jag ta bort några grejer på min 200gb hårddisk via flashfxp. Jag gick bort ett tag medan grejorna höll på att tas bort. När jag kom tillbaka upptäckte jag till min fasa att hela c: (där nästan allt utrymme fanns och jag hade ca 100gb med läckerheter) hade rensats! Nu kan jag inte längre lägga in något på den, konstigt tycker jag. Tycker du också att det är konstigt eller kan du hjälpa mig? Jag har ingen aning vad jag ska göra.

Om du lyckats få in 100GB på C: som bara är 0.5GB så tycker iaf jag att det är konstigt :-)

Givetvis menar du f:, och i värsta fall har filsystemet "rasat" och kräver en omformattering eftersom det inte finns några verktyg för att reparera xboxens filsystem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Om du lyckats få in 100GB på C: som bara är 0.5GB så tycker iaf jag att det är konstigt :-)

Givetvis menar du f:, och i värsta fall har filsystemet "rasat" och kräver en omformattering eftersom det inte finns några verktyg för att reparera xboxens filsystem.
      Det kanske var f: måste ha blandat ihop det med datorn. Hur formaterar man om?

Comment

Enklast, leta reda på superdisc och välj "format f:"

Du kan även läsa de gamla hårddiskbytarguiderna, det går att formattera med "site" kommandon via ftp
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men kolla först i evo-x system settings vad du får för ledigt utrymme på f:

Prova filhanteraren i avalaunch och kolla om den hittar några filer på f:

Comment

Original inlägg av Hansi
            Enklast, leta reda på superdisc och välj "format f:"

Du kan även läsa de gamla hårddiskbytarguiderna, det går att formattera med "site" kommandon via ftp
            Ok, öh vad är superdisc?

Ska testa det där med avalaunch.

Comment

har du läst denna?
              http://forum.psxcare.com/support//sh...ad.php?t=13532
              Detta är min signatur

Comment

Original inlägg av mjao
                Nej, bör jag göra det?

Redigering: Jag har lyckats formatera f: nu, tack fr hjälpen allihopa.
                Last edited by Pipan; 2005-10-09, 15:14.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X