Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

komma åt xboxens ftp via internet??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• komma åt xboxens ftp via internet??

Hej
    Jag hade tänkt o göra så man ska kunna komma åt xboxen när man är hemifrån, då halva mitt liv ligger på den (film,musik,foto) :-)

jag har natat så när man ansluter mot mitt ipnr samt en spec. port så skickas man till xboxen... vilket funkar bra..

så kontakt får vi, sen står den o tuggar ett tag innan man får upp följande felmedelande:

--------

[18:38:25] [R] Connecting to xxxxxxx -> DNS=xxxxx IP=xxxxxxx PORT=xxxxx
    [18:38:25] [R] Connected to xxxxxxx
    [18:38:25] [R] 220-Welcome to XBOX FileZilla (XBMC)
    [18:38:25] [R] 220-version: XBFileZilla version 1.4, (based on FileZilla Server 0.8.8)
    [18:38:25] [R] 220 http://sourceforge.net/projects/xbfilezilla
    [18:38:25] [R] USER xbox
    [18:38:25] [R] 331 Password required for xbox
    [18:38:25] [R] PASS (hidden)
    [18:38:25] [R] 230 Logged on
    [18:38:25] [R] SYST
    [18:38:25] [R] 215 UNIX emulated by FileZilla
    [18:38:25] [R] FEAT
    [18:38:25] [R] 500 Syntax error, command unrecognized.
    [18:38:25] [R] REST 100
    [18:38:25] [R] 350 Rest supported. Restarting at 100
    [18:38:25] [R] REST 0
    [18:38:25] [R] 350 Rest supported. Restarting at 0
    [18:38:25] [R] PWD
    [18:38:25] [R] 257 "/" is current directory.
    [18:38:25] [R] TYPE A
    [18:38:25] [R] 200 Type set to A
    [18:38:25] [R] PASV
    [18:38:25] [R] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,3,4,119)
    [18:38:25] [R] Opening data connection IP: xxxxxxxx PORT: 1143
    [18:38:46] [R] Data Socket Error: Connection timed out
    [18:38:46] [R] List Error

--------
    någon som har ett svar på detta problem?

17 läsningar, men inga med svar? :-)
    Har jag lagt inlägget på fil ställe? :/

Comment

Ligger både xboxen och datorn du ansluter ifrån bakom brandväggar?

Kan vara att du måste öppna mer i routern/routrarna, så att ftp-servern i passive mode kommer genom.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jepp har brandvägg, men har öppnat upp för den. o forwardat att den ska gå till boxens ipnr...

så måste va något på xboxen?!

har ni testat o komma åt era utifrån?

//zymme

Comment

Jag kör ett litet program som heter netdrive på datorn, Detta gör att boxen kommer upp som en egen enhet under "Den här datorn". Jag ger tillgång till den enheten när jag skapar en server på datorn. Funkar jättesmidigt när jag ska åt min box när jag inte är hemma

Comment

Original inlägg av Krissttoffer
            Jag kör ett litet program som heter netdrive på datorn, Detta gör att boxen kommer upp som en egen enhet under "Den här datorn". Jag ger tillgång till den enheten när jag skapar en server på datorn. Funkar jättesmidigt när jag ska åt min box när jag inte är hemma

Jo så testade jag innan också.

Problemet är att den måste tanka hem det till datorn innan den kan skicka det vidare ut på nätet...
            Det är väl ok om det är par små filer, men vill du tanka hem en fil på par hundra mb eller större, så är det ju rätt segt om den ska behöva gå den omvägen...

Därför man vill köra direkt in på ftpn på xboxen=)

Comment

Nja, segt blir det inte. Ja kanske om du har en fantastisk uthastighet på ditt bredband annars tycker jag inte att ca 3 min extra för en film (700Mb) är någon seg omväg

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X