Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med trådlöst nätverk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med trådlöst nätverk

Har nyss inhandlat en Linksys Wireless Access Point 54G och en Linksys Wireless gaming adapter 54G. Jag har gaming adapter inkopplad till xboxen och Access punkten inkopplad direkt till datorn.

Dessvärre så får jag ingen kontakt mellan dem när jag har det inkopplad. Vet inte hur jag ska ställa in nätverks inställningarna och vilken ip adress jag ska koppla upp mig mot då accespunkten har en ip adress gaming adaptorn en adress och även xboxen kan ställas in på en adress. Jag har provat med att köra utan krypterat nätverk och med dom enklast möjliga inställningarna men får det inte att funka.

Är det någon som vet hur man ska lösa detta så skulle jag var väldigt tacksam.

Börja med att uppdatera alla firmwareversioner. Jag har motsvarande dlinkprylar, och dom fungerade riktigt dåligt med xbox innan det kom uppdaterade firmware till dom. Speciellt till "gaming adaptern".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu har jag uppdaterat firmware på båda produkterna. Får det dock fortfarnade inte att funka. I datorn sitter det 2 nätverkskort 1 som accesspunkten är inkopplad till och en som adsl modemet sitter på. Vilka inställningar ska man göra på närverkskortet och dom andra prylarna?

Comment

Nätverkskortet mot internet i datorn: Som det är nu då internet fungerar :-)

Det andra nätverkskortet kan ha

IP: 192.168.0.1
        Subnetmask: 255.255.255.0
        Default gateway: (ingen)

Wireless access point:
        IP: 192.168.0.2
        Default gateway: 192.168.0.1

Wireless gaming adapter:
        IP: 192.168.0.3

XBOX:
        IP: 192.168.0.3
        DNS: 192.168.0.1

Du måste använda något program för internet sharing på pc:n. Jag har ingen erfarenhet av windows inbyggda då jag alltid använt Winroute eller en separat router/firewall.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X