Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med lådan blinkar o snurrar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med lådan blinkar o snurrar

När jag trycker på on knappen så snurrar bara cpu fläkten till 2 ggr o sen 1 tredje gng för att stanna på men då börjar eject knappen blinka rött/grönt o sen händer inget mera.... det syns inget alls på tv:n... vad kan vara problemet dött chipp??

//Malmqvist

Felflashat chip (prova stäng av det om det har sådan funktion), lödning som lossnat, kortslutning som uppstått, eller vad som helst annat som gått sönder så boxen inte kan starta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej grejen är den att chippet är urtaget men felet började innan dess.. men är kvar nu när den är "orginal"...

Comment

Ja, något är sönder/kortslutet på moderkortet. Förmodligen i närheten av där ni varit och härjat med lödpennan.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X