Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket Chip ska man välja?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket Chip ska man välja?

Hejsan. Jag har ett Xbox version 1.0 med en halvtaskig cd-läsare.
    Tänkte nu att jag skulle stoppa in en hårddisk och ett chip i den.
    Frågan är nu vilket av alla chippen jag ska ta.

Mina lödkunskaper är inte dom bästa men jag tror att jag kan fixa dit ett chip om det inte är allt för små lödpunkter.

Vill inte ha något lödfritt och inget som är allt för många (och små) lödpunkter på.
    Så vilket chip tycker du att jag ska ta?

SmartXX lt/opx
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar..Motivera gärna varför

Comment

smartXX regerar, och de e inte jordens-undergång-pris på dem...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Okej.. Men kollade på ett lödschema och det såg ganska pilligt ut?

Comment

ja det är ganska pilligt! man får alltid ta i beräkningarna att det kan gå åt skogen. själv har jag chippat ett tjugotal xboxar men är lika nervös varje gång. är du osäker rekommenderar jagatt du lämmnar in din xbox för chippning eller väljer ett löddningsfritt chip

MVH
            Micke
            Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Comment

lödfritt ställer oftast till med mer problem än lödda grejer...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X