Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSXCARE's utrustning?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Å fy fasen rena drömmen ju. Kan man måttbeställa trådar på på webbshopen sen då? 80% av tiden är ju kabelklippning och skalning tycker jag.
    PTFE isolerade kablar är inte roliga att skala. Har jobbat med en typ av "gummikabel" för starkström där manteln bla bestod av PTFE och det var ingen lek att skala. Men jäklar vad robust kabeln var.

Comment

jo det har du rätt i... Men jag kör inte med teflon-isolering, har vanliga plast kablar. Funkar bra det också, bara man är snabb på att fästa punkterna så man inte får 5cm o-isolerad kabel....
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vanlig plastisolerad tråd är fasen inge inge rolig när isolering inte alltid vill stanna kvar. Då kan man få problem med att man inte tillför nog mycket värme till lödpunkten villket kan ge upphov till sprickbildningar i lödpunkten.
        Men nu är det ju inge flygplanselektronik vi håller på med så jag tar och landar nere på jorden igen

Comment

Jodå, värmen är jag alltid generös med. Sen har man ju lod med väldigt låg smältpunkt. Håller med om att det kan vara irriterande ibland att ha isoleringen bort-friterad.... Men om man är snabb på handen så är det inga problems!
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X