Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xboxen startar ej...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Japp, den lyser enbart grönt under omstarterna förutom då på den tredje gången, då börjar den blinka grön...röd...grön...röd...
    Kan även berätta att jag har testat med en annan orginal hårddisk och dvd-läsare, men samma resultat. Ser även att släden på dvd´n behagar bara att åka ut lite sporadiskt, efter att man har tryckt på ejekt knappen. De gånger som den inte kommer ut på, så låter de bara som om dvd spinner upp men de händer inget mer. De kan vara en på tjugo att den kommer ut. Där i mot ser jag att efter ett tryck på ejektknappen, så kommer de spännning (1,66V) på LCLK och stannar där!

Comment

Har en till xbox (V1.6) med exakt samma fel. Enligt den infon jag fick så blev den troligen flashad med fel bios. Ett duo X2 chip var det i den.
      Testade med ett nytt eeprom men det hjälpte inte.
      Testade ett fungerande chip oxå men jag blev inte förvånad när det inte fungerade.
      NU måste vi ju fixa det hära
      Update: Nu jäklar lever den igen men den lider av svåra hjärnskaddor sen den var hjärndöd(se ny tråd). Löde bort LPC rebuilden och hitta ett avbrott på en bana samt rengjorde så hoppa den igång.
      Last edited by deejaypa; 2006-01-22, 04:44.

Comment

Hej!
        Jag har precis samma problem, den startar, stänger av sig tre gånger, sedan blinkar den rött/grönt. Efter ett tag så startade den inte alls och jag mätte då strömmen ifrån nätaggregatet, det visar sig att det inte ger tillräckligt med kräm. Sedan provar jag med ett annat xbox nätagg som jag har fått tag på, som fungerar. Men detta hjälper mig inte mycket, samma fel där, den stängs av, sätts på osv tre gånger, sedan blinkar den rött/grönt.

Jag har ett v1.6 moderkort och Xenium ICE chip. Jag vet inte riktigt vad som kan vara fel men det fungerar uppenbarligen inte....

Comment

Tjena! Hur går de Hagfjäll? Fått någon lösning på problemet? Har själv förlorat och lämnat tillbaka boxen till sin ägare. Alla mina mätningar och andra tester som jag hittat på nätet stämmer, men den e död iaf. Men kommer någon med ett kalastips, så har ja lovat att titta till den igen
          Lycka till och meddela hur det går för dig!

Comment

Original inlägg av Sicke
            Tjena! Hur går de Hagfjäll? Fått någon lösning på problemet? Har själv förlorat och lämnat tillbaka boxen till sin ägare. Alla mina mätningar och andra tester som jag hittat på nätet stämmer, men den e död iaf. Men kommer någon med ett kalastips, så har ja lovat att titta till den igen
            Lycka till och meddela hur det går för dig!
            Jag har gett upp hoppet nu, eftersom den enbart blinkar med ett fungerande nätaggregat så tror jag att det är något annat som är fel, jag vet bara inte vad... Hoppas någon får en lösning på det här!

Jag kom och tänka på ifall det har något med den nya kabeln man kunde få hemskickad att göra, men jag vet inte.

Comment

Tjena på er.
              Jag sållar mig till mängden och säger att jag har 2 boxar hemma här som jag lovat kolla på, ena boxen är 1.5 och den andra är 1.6. De är båda chippade med duoX2 och har samma fel som era båda. Jag har gjort alla tänkbara tester och även lödat av lpc och använt kablar istället, men utan framgång. Tänkte kasta båda boxarna över axeln då jag testade att använda mig av ett helt oanvänt chipp, som jag startade i cromwell läge. Då startar box-eländet och allt ser bra ut ända tills den är flaschad och klar, startar om boxen och då är det samma, svart skärm, 3 startförsök och sen röd-grön.
              Nån som har förslag på vad mer man kan göra för att fixa dom?
              Ha det bra med x-box reparationerna
              /Stigrolf.

Comment

Kanske eeprom problem?

Skaffa hem ett SmartXX chip eller två. Perfekt att ha i verktygslådan, laddade med eeprom dumpar från olika xboxversioner.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X