Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

olika sätt att fixa en eeprom

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• olika sätt att fixa en eeprom

Tänkte höra om det finns fler alternativ att fixa ett xbox som har man råkat köra restore eeprom än att använda ett chip som smartxx i ett annat xbox med samma videochip?

Sen medans jag endå skriver undrar jag vad som menas med videochip om det är versionen på xboxet eller hur man vet vad man har för version på videochipet, om det är samma videochip i alla 1.6or eller?

Videochipp är precis vad det låter som, ett chip som tar hand om videon... Samma videochipp i alla 1.6'or; Xcalibur....

Du behöver inte flytta mellan en massa chip, du kan ladda ner ett 1.6 EEprom ifrån internet, och ladda in det i ditt SmartXX chip, sedan skriva ner det i xboxen. Fråga inte mig vart du ska hitta EEpromet.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tackar så mycket nu har man fått lite mer kunskap Då är bara frågan om man ska köpa ett SmartXX chip och fixa in det eller skicka boxet till sthlm så dom får fixa eepromen åt en. billigaste blir nog att köpa ett chip och fixa in det iaf hehe

Comment

Osså har du ju ett riktigt chip sen också...
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X