Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pajjat softmoddad xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pajjat softmoddad xbox

Hej

Jag har en softmoddad xbox som jag skulle installera nya xbmc som nytt dashboard på förra veckan. Tydligen så gjorde jag ett stort misstag då jag kopierade över fel filer till c: och översatte orginalen.

Jag har provat att starta upp datorn med en dvdfilm och tydligen så läser den av filmen korrekt. Dock om jag stoppar in ett bränt spel så försöker den först läsa från hårddisken vilket resulterar i error 21.

Jag skulle behöva hjälp nu att komma åt hårddisken så jag kan lägga över de filer som igentligen ska ligga där (jag säkerhetskopierade dessa innan). Hur ska jag göra?

Jag skulle helst vilja kunna mounta min hårddisk från min pc och därefter lägga över filerna. Men går detta? Jag har läst runt på forumet men inte hittat ngn med samma fel.

Eller finns det chans att jag kan använda en bootbar cd? Eller kommer den alltid att läsa från hårddisken först innan den xboxen läser av en bränd skiva?

Tacksam för svar

Jim

Har du andvänt nåt program som t.ex FlashFXP för att överföra dina filer till datorn med? Har du alla nödvändiga filer som behövs till Xboxen så att du kan lägga in de igen?

Comment

Ja filerna har jag säkerhetskopierat till pcn. Nu är kruxet att jag inte kommer åt hårddisken på xboxen pga att jag pajjat dashboarden. Har du ngt tips?

Comment

Kan du starta ett originalspel?

Annars måste du chippa den.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Just, ska prova detta. Anledningen till att jag inte provat är att jag inte haft tillgång till ngt.

Är det skillnad på att kunna boota spel som att kunna boota dvd-filmer då?

Comment

Ja. Men har du nått backupkopierat spel som du kan testa med. Om inte ta ett av dina egna och bränn det på en skiva och testa.

Comment

Den klarade av att boota orginalspelet Halo iaf. Däremot jävlas den när jag försökte boota upp en bränd version av ngt live-linux operativsystem.

Comment

Men testa att bränna Halo på en skiva och sen testa. Om den inte fungerar så måste du nog chippa den. Är du säker på att du inte har låst hårddisken?

Comment

Hårddisken är väl låst som default? Jag kommer nämligen inte åt den om jag stoppar hårddisken i en PC och försöker mounta den därifrån.

Halo 2 har jag som bränd skiva och den vägrar boota. Det verkar med andra ord kört att starta brända skivor i den trots att den är softmoddad.

Ett sätt att rädda den nu vore om jag kunde mounta upp den i PCn på ngt sätt, eller hur?

Comment

Men anslut Xboxen till datorn med FlashFXP och öpnna hårddisken därifrån om det går. Då kan du lägga in dina säkerhetskopierade filer på det sättet.

Comment

Om det är nåt fel på Bara hårddisken så kan du köpa en ny orginalhårddisk för 100:-.

Comment

Men jag kommer aldrig så långt att den bootar upp ett dashboard ens. Jag får error 21 på skärmen och lampan börjar blinka grönt och rött. Detta betyder väl att ingen ftp är möjligt antar jag.

Comment

Original inlägg av XeoN_
                          Om det är nåt fel på Bara hårddisken så kan du köpa en ny orginalhårddisk för 100:-.
                          Men då finns det ju inget dashboard installerat med ftp-support till eller hur? Ett sånt måste väl installeras separat.

Comment

Nej du har rätt. Är du säker på att det bara är fel på hårddisken? Annars så har du nåt allvarligt fel på din Xbox.

Comment

Det finns inget sånt program om du köper en orginalhårddisk. De har bara vanligt M$ Dashboard. Du måste själv installera ett nytt dashboard om du ska ha det som t.ex Slayers.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X