Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama filmer från extern hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama filmer från extern hårddisk

Är det möjligt att streama filmer från en extern hårddisk? USB 1.1 är ju standarden men denna borde ju räcka mycket väl för att kunna streama allt som ligger i närheten av dvd-kvalitet.

På vilket sätt finns det möjlighet att komma åt en extern hårddisk? Har ngt dashboard stöd för detta?

Ja det är inga problem har en 250GB USB HD i datorn & det funkar fint
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ska jag tolka det som att du lyckas streama innehållet på den hårddisken från din xbox?

Vilken programvara behövs?

Comment

Programvara?
        Ja jag delar ut typ Musik, Filmer i USB HDn thats it, så kör jag XBMC på boxen.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ah okej. Hur ser sökvägen ut till en usb-enhet i xbmc config filen?

Comment

sökväg jag skriver aldrig in något utan låter det vara som det är hittar mitt nätverk alla mina datorer & alla dess utdelade mappar utan som helst några propblem.
            <bookmark>
            <name>WORKGROUP (SMB) Network</name>
            <path>smb://</path>
            </bookmark>

Comment

Så det finns inget sätt att mounta enheten direkt ifrån dashboardet? Så jag kan ha externa direkt inkopplad till xboxen utan att behöva gå igenom datorn?

Comment

Prova sätt den där DVDn sitter men då har du ingen DVD

Comment

Hur ska jag kunna koppla en usb-hårddisk till xboxen genom att sätta den där dvdn sitter igentligen?

Comment

Genom att lyfta ut dvd:n och trycka in usb-hdd:n. Fast du kommer ju inte kunna spela spel från den...
                    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Men jag finner det svårt att tro att dvdn har usb-interface?

Comment

hört talas om convertors, USB-IDE, IDE-USB

Comment

Ofan nej faktiskt inte Men tack

Comment

Varför inte bara fixa två interna hdd? Så sätter du en där dvd:n sitter nu, mycket smartare än att sätta en extern internt
                            Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Är det möjligt att få en extern USB HDD att fungera genom usbportarna med en konverter-kabel..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X