Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ATA/100 eller ATA/133

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ATA/100 eller ATA/133

Går det snabbare om man väljer att ha en ATA/100 istället för en ATA/133, jag såg det på en annan moddsida, är det nån som vet om det stämmer?

MVH Erik
    Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Det är en ATA-33 kabel som sitter i xboxarna, inte en ATA-133. Och ja, det går lite snabbare med en 100-kabel jämfört med en 33-kabel. Fast skillnaden är bara några sekunder i laddtiderna på spel o program.... Ungefär 25% snabbare brukar det gå.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hur kan det gå snabbare när inte det chipsettet stöder ATA-133
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Nu får du ta och läsa min post igen.... Jag sa att det går snabbare med en ATA-100 kabel, än med en ATA-33 kabel.....
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

ja men nu pratar vi om xbox inte pc eller hur
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vaddå, jag kör med ATA100 kabel.... Det blir ca 25% snabbare laddtider än med original-kabeln...

Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Comment

I xboxen alltså...

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X