Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har formaterat hela hd, bytt bios och nu funkar allt som det ska =)

Comment

Men nu har det börjat igen!!! ejekt blinkar rött grönt vilket betyder:
      Blinkar Grönt/Rött:
      Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
      Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
      Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
      Kan jag ha ett dåligt chip? isf kan man få byta det? Jag har inte gjort ett skvatt, har bara låtit den stå och nu när jag skulle köra lite så blinkar den!

Comment

Det är säkert en lödning som spökar.

Comment

har skruvat upp moderkortet och lött om allt en gång... som jag upplevde det då så funkade allt, tills nu

Comment

rött grönt är d0 som inte har kontakt prova att lödda om den och ta ett skapell och
            försiktick!!!! skrapa ur d0 och lödd om lycka till
            Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
            160 gb samaung lättare kan få hjälp
            samsung dvd
            x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Nehe du fredde, om d0 inte har kontakt så startar xboxen precis som orginalt, likadant om någon av pinheadrarna har dålig kontakt...
              Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Om d0 inte har kontakt spelar resten av LPC osv ingen större roll då boxen bootar original ja, om man inte lött sönder alltförmycket.

Om d0 är OK så måste alla LPC lödningar också vara OK för att boxen skall starta, annars blir det FRAG för fungerar inte chippet då så har boxen inget bios...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men jag fattar inget nu.. nu har boxen funkar perfekt i två dagar.. jäkla radom chip man har.. btw så nollas datumet när den inte vill funka.. (känns som jag skrivit det här förut)

Comment

Datumet nollas när du inte har haft i strömsladden på ett tag. Sen har jag ingen aning om vad som är fel faktiskt, jag skulle gått till någon som verkligen kan chippa xboxar och fixa skiten...
                    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X