Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur full HD får man ha?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur full HD får man ha?

Hej.

Jag har en 1,6 med Smart XX och 200gig HD.

Nu är det så att den börjar bli full (har väl ca 30 gig kvar) och jag bara undra om den kan börja dumma sig om man fyller den för mycket eller kan man choka den dumfull och allt funkar fint ändå?
    Hur mycket HD space tycker ni jag ska spara för datorn.

Vad händer om jag laddar in ett "program" och hon blir full just då, kommer hon och hänga sig eller avbryter den själv eller helt enkelt vad händer.

Var försiktig med C: och E:

Spara gärna några gig på F: också, men det brukar inte vara någon katastrof, mest att det går långsammare att fylla på disken mot slutet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Du caprice, tänkte bara höra med dig, ungefär hur många spel får du in på din 200 gb? Hade kanske tänkt uppgradera mig nämligen
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Tja, hur många kan det vara? inte sådär jättemånga inte, 75st kanske. Kan kolla det och återkomma med ett bättre svar.

Skulle gissa på att ett bra spel tar ca 2gig i snitt och det borde ju göra hundra spel men sen rymmer ju inte HD 200000mbyt utan antagligen runt 160gig med lite skitprogram och lite info utlagt på massa konstiga HD (vet inte varför dom gjorde så?) så runt 75st.

Funderar på att lägga in en till, går det? eller bara köpa en större HD och slänga in, runt 800gig borde vara lagom. Kommer ihåg att win95 knökade med vissa HDar och så vill man ju inte ha det.

Comment

Men för tusan... Det duger gott åt mig, har ca. 50 spel, på skiva!! Ska ta och köpa en 200 gb och lägga över alla där, tack för infon

Comment

Caprice: Om du ska lägga in fler håddiskar på din Xbox så borde du köpa en Xtender.
            Ser ut så här:

Comment

En 500GB disk i boxen så blir det så fint så :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Wow, vilken feting alltså men jag undrar om det inte är smidigare som Hansi säger med en större HD. Fungerar det att bara byta till större eller blir det några problem då? (obs jag kan inget om tekniken så vg och prata idiotspråk med mig) Partipioner och sådant annat jobbigt tänker jag på.

Om man köper en ny HD av PSXCARE så kan väl PSXCARE hjälpa mig med att få allt att lira och även att få över det som finns på HD idag över till den nya? Går det inte att slänga i en större disk än 500gig? eller det kanske blir komplicerat då?

Till Rejjo. Sov hemma hos tjejen igår så jag kunnde inte kolla hur många backupp spel jag har på HD, återkommer.

Och som sista fundering, när jag för över ett backup spel till HD då brukar jag använda ett program som heter DVD2XBOX och det fungerar smidigt (till och med jag förstår mig på det) dock så får jag några skräpfiler kvar på HD som heter DVD2XBOX54 (sista två siffrorna varierar beroende på vilken överföring jag gör t.ex. 54 nästa gång 55 efter det 56 osv) dessa är nästan alltid tomma men ibland kan det ligga lite info kvar i dessa kataloger kan jag slänga det eller kommer spelen paja då?

Comment

Vi har inte sett någon större IDE disk än 500GB, så jag har inte brytt mig om att kolla om det går att ställa upp klusterstorleken så att man kan ha större partitioner än 512GB. Som det är nu ligger väl gränsen på c:a 600-650GB disk med en F: på c:a 120GB och G: på 512GB.

Men nog fan räcker väl 500GB om man bara ser till att rensa ut skitspelen från disken ibland...

Vi kan iaf byta till större disk åt dig, sånt gör vi ju varje dag.

Comment

Ja, det bör det nog göra (tänkte bara att när man ändå har brallorna nere). Kan ni lägga över det jag har på hd oxså till den nya?

Och som sista fundering, när jag för över ett backup spel till HD då brukar jag använda ett program som heter DVD2XBOX och det fungerar smidigt (till och med jag förstår mig på det) dock så får jag några skräpfiler kvar på HD som heter DVD2XBOX54 (sista två siffrorna varierar beroende på vilken överföring jag gör t.ex. 54 nästa gång 55 efter det 56 osv) dessa är nästan alltid tomma men ibland kan det ligga lite info kvar i dessa kataloger kan jag slänga det eller kommer spelen paja då?

Comment

Inga problem att flytta filerna

Ang dvd2xbox, du menar alltså inte katalogen som spelet hamnar i utan lösa filer? Förmodligen bara någon form av log/debug filer, inget som spelen bryr sig om.

Comment

Original inlägg av rejjo
                        Men för tusan... Det duger gott åt mig, har ca. 50 spel, på skiva!! Ska ta och köpa en 200 gb och lägga över alla där, tack för infon
                        Har en hårddisk på 120 GB i min XBOX. Men jag har inte ett enda spel inlagt på hårddisken. Har brännt ut alla på dvd-r skivor och skrivit ut omslag till dem. Har 605 xbox spel utbrända på dvd-r skivor med utskrivna omslag i dvd-fodral.
                        XBOX
                        X-ecuter 2.2 Lite
                        X2_4983.06 Bios
                        120GB HD
                        SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
                        WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
                        M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                        Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Men finns det ens så många xbox-spel?

Comment

Caprice: Köper du en Xtender så kan du sätta in 3 hårddiskar i din xbox. Det är inte svårt alls. Bara köp en kabel som går från en hårddisk och sedan till de andra två. Då kan du t.ex lägga in 3 hårddiskar som är 500GB stycket

Comment

xeon > Visst kan man det, billigt blir det ju också...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X