Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Ir-mod till v1.6

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med Ir-mod till v1.6

Jag har köpt en ir mod men får den inte att funka med min xbox v1.6. Det går inte att starta xboxen med ir mod men när man startar xboxen så går det att stänga av den med hjälp av ir mod. jag har testat ir moden på min väns xbox som är en v1.4 och där funkar den klockrent. Jag har använt mig av v1.6 lödshemat men får den inte att funka. jag har läst lite på olika forumar och det verkar som om jag inte är den ända som har detta problem. Det verkar som om 3.3v stnby punken på v1.6 är problemet. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta?
    Är tacksam för alla svar.

Varför plockar du inte +3.3V direkt ifrån PSU'n om detta är problemet?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Jag vet inte om detta är problemet, det är bara något jag har läst lite om i andra forum. Och enligt vissa så ska man köpa en spänningsregulator för att koppla den vid en 5v punkt. Men jag undrar om ingen har haft detta problem och vet hur jag ska gå till väga. Var jag exakt ska löda 3.3v punkten eller om det är något annat jag ska göra.
      Är tacksam för alla svar.

Comment

Det behövs ingen regulator. En av teknikerna hos oss har koll på hur man gör, men jag tror inte vi gjort några ritningar. Men numera rekommenderar jag faktiskt x3ir istället.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej hansi.

Nu är det så att jag redan har köpt den här och skulle gärna vilja veta hur jag ska få den att fungera. Skulle du kanske kunna ta reda på hur man gör? Jag skulle vara väldigt tacksam.
          Tack på förhand.

Comment

Varför inte bara använda en multimeter och mäta dig fram till var det finns 3.3 V ?

Comment

Jag har tyvärr ingen sådan. Jag tänkte om någon som har kunskap om detta hjälpa mig med en lösning.

Comment

Äsch jag som tänkte vara snäll och mäta upp på en kontakt men så hade jag ingen 1.6 hemma =(
                iaf enl w w w.eurasia.nu/wiki/index.php?pagename=XboxXyclopsEventLog%2F2004-05-11 så finns det ingen 3.3V på kontakten från psu:n så antingen får du fixa en regulator av något slag eller så finns det 3.3V någon annanstans, vad kör pic-processorn på för något t ex?

Edit: Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut på en 1.6 då jag som sagt inte hade nån hemma (var så länge sen jag höll på med gamla xboxar så jag minns inte ens om 1.6rna har någon pic-processor) men på en 1.3 som jag hade så matades pic-processorn med 3.3V så då är det ju inte omöjligt att det sitter en regulator till denna krets på 1.6rna.
                Last edited by psychocowboy; 2006-03-28, 16:35.

Comment

Det ska komma 3.3v nånstans på PIC-chippet........
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
                    Det ska komma 3.3v nånstans på PIC-chippet........
                    Är du säker på att pic:en går på 3.3V även på 1.6rna? Chippet klarar ju nämligen av att drivas på 5V också vid behov. Om det nu är 3.3V matningsspänning på pic:en så är det ju bara att sno matning till ir-historian därifrån.

Pinne 11 har jag för mig är VDD på pic:en

Comment

Är det ingen än som har kommit på hur jag ska göra, var jag ska löda och var jag kan få 3.3v stnby?
                      Hansi finns det någon möjlighet att du kan hjälpa mig med detta trots att jag tyvärr inte har köpt mitt ir mod hos er.
                      Jag skulle vara väldigt tacksam!!!!!!!!!!!!! PLZ!!!!!

Comment

Såg på ett 1.6 kort att den inte hade nån pic-processor så där går inte iaf. Köp dig en billig multimeter och mät bara. Såg en när jag var ute på stan idag för 69:-
                        Skulle lätt kunna mäta upp åt dig men jag har inget fungerande 1.6 kort att mäta ifrån.. Sorry

Comment

Den har visst ett pic-chip som övervakar start och avstägning....

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

Iof så är jag ju fortfarande lite påverkad av ölen jag har druckit ikväll och iof så ofunkar ju 1.6 kortet jag har men inte f-n ser jag nån pic-processor =) Verkar vara Xyclops chipet som har tagit över den funktionen.

Comment

Det är xyclopsen jag syftar på. Den har en integrerad pic-processor, ungefär som två kretsar i samma hölje.....

Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X