Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Newbiefråga - Trålöst nätverk till XBOX

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Newbiefråga - Trålöst nätverk till XBOX

Hej alla,

Jag har en vanlig xbox sedan den släpptes som jag inte på något sätt har chippat eller pillat med tidigare, då jag framförallt har kört LIVE och inte velat riska den biten (jag vet att det finns chip som man kan stänga av hit å dit).

Nu köpte jag mig givetvis en XBOX 360 samma dag som den släpptes vilket gör att den gamla XBOX'en kommer att få ett helt annat användningsområde. Den har flyttats in till mitt sovrum och är tänkt att strömma film och musik från min dator/server till min TV i sovrummet, är detta görbart? I så fall, kan den göra det trådlöst med tex denna:
    http://www.xbox.com/en-US/hardware/x...er/default.htm

Går den här adaptern att få tag på i sverige eller finns det andra lösningar?

Min dator/server är kopplad till ett trådlöst nätverk, så den biten är redan på plats!

Vad behöver jag göra för att få fart på detta? Alla tips mottages tacksamt!

/ PG

Annars kan du testa den här:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=327&xSec=49

Sen söker du på Trådlöst här på forumet så hittar du det du behöver.

Comment

Tack för givande och snabbt svar Znapper!

Vilket chip och mjukvara är det som gäller nu för tiden, för att smidigt kunna strömma musik och film till boxen?

/ PG

Comment

DuoX2 eller SmartXX är 2 alternativ ....

Comment

Kanon, då kollar jag in dessa lite närmare!

Någon som kan rekommendera vad det är för mediaspelare/OS/mjukvara som verkar bäst där ute nu? Kan psxcare lägga på sådant om man lämnar in boxen för chippning?

/ PG

Comment

Jag kör XBMC och streamar med SMB från 2 datorer
            Klockrent.
            Läs Guiderna för XBMC, SMB så kommer du långt.
            Det gjorde jag

Comment

Kör XBMC som dashboard och streamar dagligen över SMB, funkar kanon. Har tre datorer jag streamar ifrån, två sitter på det trådburna nätverket och kör XP resp. Debian (plus Samba naturligtvis). Den tredje över trådlöst nätverk, denna dator dualbootar Debian och XP.
              Så det funkar prima både från windows/samba och trådburet/trådlöst.

Vilket chip du väljer är ganska mycket en smakfråga men spelar ingen som helst roll för funktionaliten när det gäller streamning eller uppspelning av video.

Tror inte psxcare (rätta mig om jag har fel) lägger in xbmc utan detta får du konf. själv, men som Znapper säger så kommer du långt på och läsa guiderna här på forumet.

Comment

Vi lägger in xbmc som dashboard nuförtiden :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Vi lägger in xbmc som dashboard nuförtiden :-)
                  Hehe ja då var jag lite fel ute då Trodde inte ni ville lägga in xbmc då det är kompilerat med XDK (eller va det kallas, xboxens SDK iaf)

Comment

Vi förnekar allt då då :-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                      Vi förnekar allt då då :-)
                      Hehe.. Ja risken är väl ganska minimal i vilket fall

Comment

Man kan ju alltid påstå att man kompilerat sourcen själv med freexdk...
                        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                        Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Fasen va fint killar!

Då släpar jag in boxen till Hansi och Co så får dom fixa biffen!

Tack för all input!

/ PG

Comment

Läs guiderna ändå.
                            Du kommer ändå bli tvungen att editera XboxMediaCenter.xml

Comment

Redan påbörjat!

/ PG

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X