Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Newbiefråga - Trålöst nätverk till XBOX

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En liten följdfråga:

Vad är fördelar/nackdelar mellan XBMC och Evolution-X? Varför ska man välja den ena framför den andra?

/ PG

Comment

Evo-X är ju en renodlad dashboard, där du kan starta andra program osv. XBMC är ju precis som namnet antyder en mediecentral, här kan du titta på film eller starta program med för den delen.

Jag ser egentligen ingen anledning till att använda någon annan dashboard än xbmc, allt som du kan (vill iaf) göra i en dashboard kan du göra i xbmc. Själv körde jag för några år sedan en dashboard som heter avalaunch men jag kom på mig själv med att det jag gjorde i avalaunch var att starta xbmc, så varför inte ha xbmc som dashboard?

Om du kör Evo-X kommer du i vilket fall få installera xbmc för att titta på film och lyssna på musik.

Edit: Nu lät det där lite rörigt, för och förtydliga: Grejen med XBMC är att det funkar både som en dashboard om man vill och som ett fristående program om man hellre vill det.

Comment

Jag tyckte din beskrivning var klockren psychocowboy!

Då kör jag lätt på lösningen med XBMC och SMB, det låter som om det täcker mina behov mer än väl!

Än en gång ett stort tack för givande och snabb respons!

En kabelfråga. Jag har nu fräst in en kabelskena i väggen som är ca 3 meter lång, är det någon som gjort något liknande och kan rekommendera vilken xboxkabel på marknaden som har den längden och som jag kan dra igenom denna? Har sett tidigare tråd om att man kan använda sina vanliga komponentkablar och sen "skarva" med det här kitet:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9

Drömmen vore ju att hitta en kabel som denna, som håller minst 3 meter (Denna kanske gör det, det framgår inte i produktbeskrivningen):

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9

Tips/ideér?

/ PG

Comment

Lyfter ut kabelfrågan i en ny tråd, då den är lite off topic!

Tack för alla svar i denna tråd killar!

/ PG

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X