Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox död

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox död

Hej kan någon hjälpa mig med en sak. Det är så att jag skulle modifiera min xbox och jag öppnade upp den för att ta ut måtten på moderkortet och mm. och sen satte jag ihop allt men den startar inte. Det ända som händer är att fläkten rycker lite och sen inget mer.. Kan någon säga mig vad felet kan vara?

Ni kan skriva svar här eller maila mig på mihai.murica@gmail.com

MVH Mihai

Ja att du satt ihop den fel hoppas att du tog ut nätsladden när du var inne & pillade.
    Kolla på nätet hur du plockar isär en xbox, sen kan man lätt plocka ihop den igen.
    Vad exakt gjorde du när du plockade i sär den, kanske du repat moderkortet.
    Kolla alla sladdarna tex till nätdelen, HD, DVD, osv, osv, osv
    Last edited by pege63; 2006-04-04, 21:23.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

det jag gjorde var att jag tog loss moderkortet för att ta alla mått och sånt jag behövde och sen satte ditt allt igen. Och ja jag drog ut strömkablen innan jag öppnade upp den. Men det konstiga är att fäckten rycker än gång när jag trycker på on knappen

Comment

En röst inom mig viskar esd-skador... Fast det är ju extremt sällan som man råkar ut för sånt. Har du heltäcknings-matta hemma?
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

ja det har jag. Men kan det vara esd problem eller? går det att fixa eller måste jag köpa ett helt nytt moderkort?

Comment

Det beror ju isåfall på vilken krets som esd-skatats...och det kan ju vara svårt att veta.

Comment

så vad föreslår ni att man ska göra--för jag vill inte lägga ut för mycket för reparation

Comment

Haft samma problem fast på datorer. hade glömt distanser mellan moderkort och plåten så de blev korstslutet på det sättet.. det enda jag kan komma på..
                Hejsan hoppsan !

Comment

Original inlägg av Keffman
                  Haft samma problem fast på datorer. hade glömt distanser mellan moderkort och plåten så de blev korstslutet på det sättet.. det enda jag kan komma på..

och men vad gjorde du då??...för jag såg att någon fick köpa ett nytt moderkort förr 200 plus frakt här på psxcare..så det är ju inte så farligt

Comment

Det var ett trasigt kort...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

varför skulle han vilja ha ett trasigt kort för??

Comment

Han behövde en del från det för att laga en annan trasig xbox, och den reparationen gick finfint fick jag höra.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men vad tar ni för om man skulle skicka in den till er och sen fixar ni vad som kan vara problemet..eller vad tar ni för ett moderkort utan chip o utan hdd?

Comment

c:a 1000:-, beror på om vi haft bra tur med inköpen eller ej.

Jag kan ju inte knalla in på pc city och köpa 50 boxar för 979:-...snarare en i taget och max 2-3 ggr/veckan annars surar dom till och vägrar sälja.

Comment

men fan 1000kr är jävligt mycket tycker jag..för då kan jag ju bara gå in själv och köpa mig en helt splitter ny ju

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X