Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätverksanslutning Xbox-Router/ADSL modem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätverksanslutning Xbox-Router/ADSL modem

Jag är helt frågande eller svarslös.
    Följande min förbindelse mellan routern o xboxen har varit död sen månader tillbaka; "no link". Det gick inte att fixa, till jag tog bort min router D-Link 604 och satte kabeln i mitt ADSL-modem (har Telia). Då lyste lampan grön o gul, det funkade igen. (Tyvärr kommer jag inte åt min dator via ADSL-modem).

Fråga är det måhända fel på routern, kruxet är att jag kör via routern PC:n och det funkar utmärkt. Har försökt att byta slot på routern men inget funkar med xboxen.

Vad kan det vara????

Har du inbyggd brandvägg? Isåfall har du öppnat portarna till boxen? Och använder du bara raka kablar. Kolla också hansis guide (under guider)...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Prova byta kabeln, den kanske inte är helt 100%
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Prova byta kabeln, den kanske inte är helt 100%
        Det konstiga är att det lyser grönt på xboxen när jag har kabeln i ADSLmodemet.

Men det är en bra idee, jag ska byta kabeln. Det blir en rush till Claes Olsson imorron.
        Tack för hjälpen.

Comment

Vill härmed bara meddela Er alla, att det var Kabeln det var fel på och inte xboxen/Routern. Puh skönt att det funkar igen.
          Tack ännu en gång för hjälpen

Comment

Shit vilken övernaturlig förmåga jag har att hitta felkällor :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ibland så stämmer instinkterna...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Hansi
                Shit vilken övernaturlig förmåga jag har att hitta felkällor :-)
                kan du inte göra måltipset för mig!!?????

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X