jo sörru mitt xbox har helt plötsligt börjat byta ip adress varje gång man startar boxen och varje gång man öppnar ex Avalaunch och XBMC vad beror detta på? det är ganska irriterande eftersom jag måste ändra ip i Qwix och FlashFXP ganska så ofta pga detta. går det fixa?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
har börjat byta ip adress hela tiden
Collapse
X
-
jag har samma beteende. I mitt fall beror det på att xbox'en använder olika mac-addresser från gång till gång, och jag tror det beror på min trådlösa brygga.
(fast i smartxx-bioset använder den alltid samma mac, så där får jag samma ip)
Inte mycket till hjälp, mer en "välkommen i klubben".
I mitt fall slutade det med att jag knappade in statiska addresser. Hittade ingen lösning som fungerade.
- Citat
- Flag
-
Det är DHCP'n som jävlas med dig. Ställ in statiska adresser på xboxen istället..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
Inställnings problem kör själv DHCP med trådlös router 125MB utan som helst några problem alls, boxen får samma IP varje gång jag sätter på den likaså datorena (5st)"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Går ju på 5Min's...Original inlägg av bleppejepp stänga av DHCP hjälpte iaf i Dashboard. så nu behöver jag bara fixa det i XBMC och Avalaunch också hehe men det tar jag någon annan dag/vecka
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment

Comment