Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ingen bild på xboxen längre...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vet inte vilka kommandon man skall använda. Har prövat med execute, men det funkar inte.

Jag har prövat både smartftp, flashftp och total commander.

Verkar som att ftp programmen inte klarar xbe fil typer...

Har du några fler bra råd?

Kan man flasha om biosen via ftp?

Det konstiga är att ftp funkar bara om jag drar ut videokabeln från xboxen, när jag pluggar in den så kommer jag inte åt xboxen via ftp.

Måste tillägga för dom som missförstått mig, det blinkar alltså rött/grönt bara i orginalläge...i chippat läge verkar allt ok förutom att jag inte har någon bild.

Comment

Original inlägg av pege63
      Blinkar Grönt/Rött:
      Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
      Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
      Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
      Går inte att vända ide kabeln fel...den passar bara på ett håll...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Då kvarstår mitt råd, försök få igång e:\apps\enigmah\default.xbe via ftp "site" kommandon

Vet inte vilka kommandon man skall använda. Har prövat med execute, men det funkar inte.

Jag har prövat både smartftp, flashftp och total commander.

Verkar som att ftp programmen inte klarar xbe fil typer...

Har du några fler bra råd?

Kan man flasha om biosen via ftp?

Det konstiga är att ftp funkar bara om jag drar ut videokabeln från xboxen, när jag pluggar in den så kommer jag inte åt xboxen via ftp.

Måste tillägga för dom som missförstått mig, det blinkar alltså rött/grönt bara i orginalläge...i chippat läge verkar allt ok förutom att jag inte har någon bild.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X