Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mystisk Xbox som inte bootar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Inte jag iaf, och nej du kan inte byta nätdelarna om de har olika kontakter. Du kanske har någon polare med en xbox som har likadant nätagg som du? Isåfall kan du ju kanske låna hans och prova. Om det fortfarande inte fungerar då så återigen, få ett chip installerat. Annars har jag har slut på förslag, tyvärr...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Tack så mycket för hjälpen, rejjo!

Jag ska höra runt bland polarna och se om det är någon som kan hjälpa mig.

Comment

Äntligen så har då denna historia fått ett lyckligt slut!!! Med hjälp av en lokal förmåga har jag nu en fungerande xbox igen! :-)

Problemet berodde på 2 saker vilket gjorde felsökningen betydligt mer komplicerat. Ska försöka mig på en förklaring. Kommer inte exakt ihåg vad killen som lagade den sa, men:

Nätdelen var hel, men att sätta i ett chip och försöka boota från det fungerade ändå inte. Detta ledde till slutsatsen att det var något fel på moderkortet (grafikchippet) och att min kära xbox endast kunde användas som reservdelar.

Efter lite mätande på moderkortet visade det sig dock att grafikchippet fick signal som det skulle så det borde inte vara något fel på det heller.

Summa summarum. Bioset i boxen hade blivit korrupt. Dessutom hade boxen ställt om sig till NTSC och 720P eller nåt sånt vilket resulterade i att det inte kom någon bild även om man satte i ett chip och försökte boota från det (med vanlig scart-kabel till TVn).

Med hjälp av en Enigmah Videoswitch boot-disc som ställde om boxen till lågupplöst PAL samt ett chip så fungerar nu boxen igen!

YIPPIEE!!!!!

/balrog

Comment

Det var nog tvärt om med ett FUNGERANDE CHIP, med ett FUNGERANDE BIOS på kunde en Enigmah Videoswitch boot-disc som ställde om boxen till lågupplöst PAL
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Så sant som det är sagt :-) My bad...

/balrog

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X