Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strömbrytare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Strömbrytare

Hur kopplar man en vanlig strömbrytare till on/off på xboxen. Om det är möjligt.

Duger inte knappen på framsidan eller?
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

nix.

Comment

Jaha, men isåfall får du dra två kablar från pcb:n i frontplattan till en tryckknapp så kan du sätta av och på via den. Var vill du ha denna strömbrytare?

Comment

Om du vet hur man ska göra så beskriv, annars låt bli.
          Jag vill alltså ha en av/på brytare till on/off på boxen.

Comment

Klart som f*n att jag vet hur man gör, jag skrev ju det i mitt förra inlägg!!

Men jag fattar inte, du vill ha yttligare en strömbrytare på xboxen? Doesn't make sence, men, men...

Kolla på den här bilden:

http://www.putfile.com/pic.php?img=3348799

Löd en kabel till kabel 1 på baksidan av pcb:n, där finns kontakterna lödda så det är bara att värma på och trycka in kabeln. Sen löder du en kabel till kabel 2 på baksidan av pcb:n. Sen löder du på kablarna på din strömbrytare, också får du placera den på ditt hemliga lilla ställe som du tydligen inte vill berätta om...

Comment

hehe..
              Tack så mycket. ska berätta för dig när det är klart va jag ska ha det till.

tack för hjälpen..

Comment

Skall du ha den i bilen :-)

Du kan även använda x3ir och en ir "förlängare"

Du kan du via fjärrkontroll stänga av och sätta på boxen, både i chippat och ochippat läge om du har ett chip med sådan styrning via frontknapparna.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm, är det inte xerc du tänker på Hansi? De är iaf mycket jobbigare att installera, och att få tag på...

Comment

Nä, jag har x3ir på lager, fina prylar
                    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=416
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så nu var det klart....
                      http://www.youtube.com/watch?v=6aRZOV6mdbk

Onödigt men orginellt..

(taskig kvallite på klippet.. inget batteri i kameran så det fick bli mobilen.)
                      Last edited by MonkeyPuss; 2006-09-18, 23:57.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X