Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt moderkort

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt moderkort

Hej!
    Är i besittning av en crystal xbox med ett DUO X2 chip. Efter all möjlig felsökning har det visat sig att nätverkskontakten på moderkortet är paj.

Nu måste jag alltså köpa ett nytt moderkort, och min fråga till forumet är om jag måste köpa en ny hårddisk också eller om jag kan använda den jag har nu?

/m1thrandir

Är det orginal HD:n så se till att låsa upp den först bara före du flyttar över den annars är det knas med det ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Tack för svaret Begga

Nej det är inte original hd:n. Jag funderade på att sätta in ett annat chip också i samband med bytet av moderkortet. Ställer det till några problem?

Comment

Original inlägg av m1thrandir
        Tack för svaret Begga

Nej det är inte original hd:n. Jag funderade på att sätta in ett annat chip också i samband med bytet av moderkortet. Ställer det till några problem?
        Om du ska flytta en Hårddisk, oavsett om det orginal eller inte, så måste du låsa upp den. För så länge en hårddisk är låst kan den endast användas i den x-box den sitter, den är låst till just det moderkortet.
        Valet av chip har nog ingen betydelse.

/ M
        Last edited by MisterX; 2006-11-06, 13:30.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X