Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

streaming

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• streaming

Hej alla glada

Jag har haft min x-box ett tag nu och har bara haft den att spela med ( cd skivor ) har nu tänkt mig att använda den för att streama med från pc till boxen har fått kontakt men den via kabeln men sen hur ska jag kunna se en film från PC till xbox till Tv ? måste man ha en hd i xboxen ?

den är chippad ( är inte säker på vilket chipp ...

är lite novis om detta med streaming men hoppas nån kunnig kan hjälpa mig

Tack för lite info ...

ja ha

ingen som vet nått

Comment

ja om du skall streama fr din PC-BOX måste du ha en korsad kablen
      Skall du gå över en switch/router behöver du en rak kabel.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

japp

jag har fått kontakt med datan men sen ?

Comment

du måste ju dela ut den mappen som du vill stream ifrån på din PC
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok.. sen

Comment

sen letar du upp den i XBMC antingen min music, mina videos

Comment

ok

är det bara att köra in t.ex. en fil eller nått i " film " "music" ?

Comment

hallå

Comment

du får konfigurera xmbc så att den kommer åt din pc. leta lite i XBMC och prova dig fram.

Comment

behövs inte alls

Comment

det bästa är att skapa ett konto i windows, t.ex "xbox" eller "xbmc" med ett lösen. Dela sedan ut en mapp och lägg filmerna i den. I xbmc får du sedan gå in i settings och för nätverket fylla i allt korrekt där med namn/lösen/ip etc. Har den inte framför mig nu så jag ser inte direkt hur det ser ut. Sen ska du kunna gå in på network och se filmerna ligga där i mappen du delar ut.
                        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                        360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

så kan man ju åxå göra men jag har inte gjort ngt alls & ändå så ser jag MITT nätverk alla datorer i det & alla dess utdelade mappar, där emot om jag gör som du beskriver så kommer jag inte åt ngt alls??

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                            så kan man ju åxå göra men jag har inte gjort ngt alls & ändå så ser jag MITT nätverk alla datorer i det & alla dess utdelade mappar, där emot om jag gör som du beskriver så kommer jag inte åt ngt alls??
                            och dom ligger på samma subnät också när du gör som jag beskrev?
                            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                            360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Äh såklart

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X