Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppna Xboxen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Det är en enda liten kabel du ska löda till en annan kabel, så länge du inte använder tumvantar när du löder så kan du inte misslyckas. Om du bara pluggar i den där den gamla satt så kan du få problem med kylningen, men du kan ju prova och fungerar det inte så får du fram med lödkolven...
    Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att löda på till en annan.. Sen varför måste man köra med just de märket? Det finns ju fläktar som är bättre, men kanske inte till xboxar? Zalemon eller hur dom stavar är väl en av dom bästa fläkatrna som finns?

Comment

Jag hade tänkt att hoppa ner i sänge nu. Så är det okej om jag frågarlite saker ang detta?

Comment

Ska du fråga lite saker om att hoppa i säng?

Andra fläktar finns det säkert, men Papst verkar populär, du kan ju testa med en annan om du vill. Det där med lödningen, det du ska göra är att du har en kabel, också bränner du bort lite av plasten på den kabeln (med hjälp av lödkolven) så att du får fram metalltråden, sen tar du EN av kablarna som går till fläkten och löder på metalltråden, klart!
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Ska du fråga lite saker om att hoppa i säng?

Andra fläktar finns det säkert, men Papst verkar populär, du kan ju testa med en annan om du vill. Det där med lödningen, det du ska göra är att du har en kabel, också bränner du bort lite av plasten på den kabeln (med hjälp av lödkolven) så att du får fram metalltråden, sen tar du EN av kablarna som går till fläkten och löder på metalltråden, klart!
          Nu har jag fått pengar. Så vart kan man beställa fläkten?

Comment

vart som helst? du kan lika gärna gå o köpa den i en lokal datorbutik, palla betala frakt o skit bor du i en storstad hittar du nog en PAPST fläkt billigt och fort annars gfår du kolla datorbutikerna på nätet, tänker länka till ngn iofs (:

Comment

Ja, den finns i de flesta datorbutiker, tex. Jmedata:

http://www.jmedata.se/start.asp?from...||itemno=16915

Annars kan du ju söka på google...

Comment

********** har en 80mm fläkt för 35(!)kr. den ligger på 15db. sån har jag i två av mina xboxar, funkar bra!! men man får karva mycket på hårddiskvaggan när man skall ha in en 80mm!!!

lycka till!

edit (sök på "everflow 80mm" på google så hittar du den. första träffen)

Comment

Ja, den finns i de flesta datorbutiker, tex. Jmedata:

http://www.jmedata.se/start.asp?from...||itemno=16915

Annars kan du ju söka på google...
                  Jag vet inte vad jag ska söka efter på google, därför frågan här. Länken du skickade går bara till startsidan, så vad heter produkten?

Ni andra som har meckat med era xboxar. Håller ni med om att detta är en bra fläkt?

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                    ********** har en 80mm fläkt för 35(!)kr. den ligger på 15db. sån har jag i två av mina xboxar, funkar bra!! men man får karva mycket på hårddiskvaggan när man skall ha in en 80mm!!!

lycka till!

edit (sök på "everflow 80mm" på google så hittar du den. första träffen)
                    Varför måste man det? det 'är ju en 80:a som sitter där ifrån början ju

Comment

nej, det är INTE en 80mm som sitter där från början!!! och detta skrev Begga här tidigare. du är tvungen att modifiera hd-vaggan för att få in en 80mm..

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                        nej, det är INTE en 80mm som sitter där från början!!! och detta skrev Begga här tidigare. du är tvungen att modifiera hd-vaggan för att få in en 80mm..
                        Ok. Vad är det för storlek på den då? hade tänkt att gå ner till Jme imorgon nämligen

Comment

Men du ifall du scrollar lite uppåt så ser du att det är en 72mm fläkt som sitter i xboxen.
                          Tror dock inte att det finns 72 mm fläktar som kyler tillräckligt bra som orginal fläkten + xboxfläkten som sitter i är speciellt utformad för lådan.
                          Jag har ätit pannkaka!

Comment

Nej precis, sök på "papst" på jmedata så hittar du den, det står:

Papst fläkt 80x80mm 12dB Mycket tyst

Comment

den fläkten jag nämnde är nästan lika tyst, och nästan 4ggr billigare!!! :P

beställde för några dagar sedan ett lass med 20 sådana fläktar!

Comment

ok här kommer lite bilder..

Orginalfläkten
                                [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/orginalflakt.jpg[/IMG]

Nya fläkten
                                [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/nyflakt.jpg[/IMG]

Hd-vaggan orginal
                                [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvagga.jpg[/IMG]

Hd-vaggan moddad
                                [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvaggareducerad.jpg[/IMG]

Jag skarvar in en fläktkontakt på strömförsörjningen till hdd:n
                                [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/skarv.jpg[/IMG]

Fläkten måste man också slipa ner en del. Tyvärr hade jag inga bilder på detta. men man kan säga så att två av hörnen skall bort, nästan helt..

hoppas du får nytta av bilderna!

jag får inte länkarna att funka som de skall!! Hansi, hur gör jag??

använd annars länkarna och kolla på bilderna

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X