Original inlägg av rejjo
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öppna Xboxen
Collapse
X
-
Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att löda på till en annan.. Sen varför måste man köra med just de märket? Det finns ju fläktar som är bättre, men kanske inte till xboxar? Zalemon eller hur dom stavar är väl en av dom bästa fläkatrna som finns?
- Citat
- Flag
-
Ska du fråga lite saker om att hoppa i säng?

Andra fläktar finns det säkert, men Papst verkar populär, du kan ju testa med en annan om du vill. Det där med lödningen, det du ska göra är att du har en kabel, också bränner du bort lite av plasten på den kabeln (med hjälp av lödkolven) så att du får fram metalltråden, sen tar du EN av kablarna som går till fläkten och löder på metalltråden, klart!Original inlägg av rejjo, 5 april -06
"Har du inget och göra, skriv en guide!"
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu har jag fått pengar. Så vart kan man beställa fläkten?Original inlägg av rejjo Visa InläggSka du fråga lite saker om att hoppa i säng?

Andra fläktar finns det säkert, men Papst verkar populär, du kan ju testa med en annan om du vill. Det där med lödningen, det du ska göra är att du har en kabel, också bränner du bort lite av plasten på den kabeln (med hjälp av lödkolven) så att du får fram metalltråden, sen tar du EN av kablarna som går till fläkten och löder på metalltråden, klart!
- Citat
- Flag
Comment
-
vart som helst? du kan lika gärna gå o köpa den i en lokal datorbutik, palla betala frakt o skit
bor du i en storstad hittar du nog en PAPST fläkt billigt och fort
annars gfår du kolla datorbutikerna på nätet, tänker länka till ngn iofs (:
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, den finns i de flesta datorbutiker, tex. Jmedata:
http://www.jmedata.se/start.asp?from...||itemno=16915
Annars kan du ju söka på google...Original inlägg av rejjo, 5 april -06
"Har du inget och göra, skriv en guide!"
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag vet inte vad jag ska söka efter på google, därför frågan här. Länken du skickade går bara till startsidan, så vad heter produkten?Original inlägg av rejjo Visa InläggJa, den finns i de flesta datorbutiker, tex. Jmedata:
http://www.jmedata.se/start.asp?from...||itemno=16915
Annars kan du ju söka på google...
Ni andra som har meckat med era xboxar. Håller ni med om att detta är en bra fläkt?
- Citat
- Flag
Comment
-
Varför måste man det? det 'är ju en 80:a som sitter där ifrån början juOriginal inlägg av housepainter Visa Inlägg********** har en 80mm fläkt för 35(!)kr. den ligger på 15db. sån har jag i två av mina xboxar, funkar bra!! men man får karva mycket på hårddiskvaggan när man skall ha in en 80mm!!!
lycka till!
edit (sök på "everflow 80mm" på google så hittar du den. första träffen)
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok. Vad är det för storlek på den då? hade tänkt att gå ner till Jme imorgon nämligenOriginal inlägg av housepainter Visa Inläggnej, det är INTE en 80mm som sitter där från början!!! och detta skrev Begga här tidigare. du är tvungen att modifiera hd-vaggan för att få in en 80mm..
- Citat
- Flag
Comment
-
ok här kommer lite bilder..
Orginalfläkten
[IMG]ftp://psxcare
sxcare@housepainter.mine.nu/orginalflakt.jpg[/IMG]
Nya fläkten
sxcare@housepainter.mine.nu/nyflakt.jpg[/IMG]
Hd-vaggan orginal
sxcare@housepainter.mine.nu/hddvagga.jpg[/IMG]
Hd-vaggan moddad
sxcare@housepainter.mine.nu/hddvaggareducerad.jpg[/IMG]
Jag skarvar in en fläktkontakt på strömförsörjningen till hdd:n
sxcare@housepainter.mine.nu/skarv.jpg[/IMG]
Fläkten måste man också slipa ner en del. Tyvärr hade jag inga bilder på detta. men man kan säga så att två av hörnen skall bort, nästan helt..
hoppas du får nytta av bilderna!
jag får inte länkarna att funka som de skall!! Hansi, hur gör jag??
använd annars länkarna och kolla på bilderna
- Citat
- Flag
Comment

Comment