Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

högre fläkthastighet genom att flasha bios?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ja, det är rätt märkligt. om jag startar evoxdashen så har en högre fläkthastighet, men när jag sen drar igång ett spel, oavsett om det är från evoxdashen eller xbmc så skruvar den ned hastigheten rejält så den blir överhettad.

ni är underbara med alla svar! nu ska jag bara våga..

Comment

Vad händer om du startar upp boxen i original läget och sen sätter i ett originalspel? Då borde den väl inte gå ner i varv för då används väl originalbioset på moderkortet och det ska väl vara orört?

/ M

Comment

ehh originalspel?

allvarligt talat så har jag försökt med spel på skiva också och det blir samma sak. glömde nämna att jag har bytt fläkt så den levererar väl inte lika mkt luft som originalet.

och nu har jag flashat om. tog en backup av det gamla, ändrade fläkthastigheten i det och döpte om det och flashade. allt funkar utmärkt! en timmes intensivt spelande med LSW2 på flygbanorna som gjorde att xboxen stängde av sig efter ett tag förut och den funkar bra fortfarande. och då hade den stått på i två timmar innan och visat film..

stort supertack till er som hjälpt mig i denna tråd!!!

Comment

Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
          Tycker att det ändå verkar lite underligt att den ställer ner fläkthastigheten så lågt just när du spelar spel..

/ M

Det är inte alls underligt. Läs första inlägget så förstår du kanske varför.

Det är INTE en originalfläkt i xboxen!

Den är utbytt och behöver därför mer ström eller spänning än originalfläkten för att flytta samma mängd luft.

I XMBC kan man ställa in så att fläkten går snabbare.

Men så fort du startar ett spel så försvinner XBMC ur minnet, inklusive inställningen för fläkten.

Ett sätt att fixa detta är att ställa in ett högre värde än normalt i BIOS.

Ett annat sätt är att sätta i en Molex-förgrenare och driva fläkten direkt från den kabel som går från nätdelen till hårddisken.

Hoppar man över läsförståelsen HELT i skolorna nuförtiden????
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Det är inte alls underligt. Läs första inlägget så förstår du kanske varför.

Det är INTE en originalfläkt i xboxen!

Den är utbytt och behöver därför mer ström eller spänning än originalfläkten för att flytta samma mängd luft.

I XMBC kan man ställa in så att fläkten går snabbare.

Men så fort du startar ett spel så försvinner XBMC ur minnet, inklusive inställningen för fläkten.

Ett sätt att fixa detta är att ställa in ett högre värde än normalt i BIOS.

Ett annat sätt är att sätta i en Molex-förgrenare och driva fläkten direkt från den kabel som går från nätdelen till hårddisken.

Hoppar man över läsförståelsen HELT i skolorna nuförtiden????
            Ja du Hansi, jag ber om jag i FÖRSTA inlägget INTE kan läsa mig till hurvida fläkten skulle vara original eller inte. Däremot ser jag i det SISTA inlägget som lazarus skriver att det inte är original fläkten men då hade jag redan hunnit skriva mitt inlägg du citerade till. Kan INTE se in i framtiden tyvärr.

En sak är att kunna läsa, en annan är att föstå det man har läst i sitt rätta sammanhang..

/ M

Comment

Sorry, menade inte det där med läsförståelse som ett personligt påhopp, borde ha lagt på några smajlisar. Det var mer generellt för många som skriver i forumet :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Sorry, menade inte det där med läsförståelse som ett personligt påhopp, borde ha lagt på några smajlisar. Det var mer generellt för många som skriver i forumet :-)
                Det blev ju så då det var just mitt inlägg citerade, men din ursäkt är accepterad.

/ M

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X