Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt nätverkskort i Xbox??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trasigt nätverkskort i Xbox??

Hej, har sen en tid inte fått kontakt med nätverket. Spelar ingen roll om jag sätter fast IP eller kör via DHCP? Nån som vet nån lösning, går det att byta ut nåt?

Går jag in i inställningarna ser jag mac-adressen, allt ser ok ut men jag får ingen IP från DHCPn. Kabeln funkar, har testat mellan router och dator.

Inte gjort några förändringar i övrigt, och boxen funkar bra i övrigt.

Byt port, testa med korsad direkt mellan dator och xbox, testa med annan router , byt TP kabel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
      Byt port, testa med korsad direkt mellan dator och xbox, testa med annan router , byt TP kabel ...

Njet, samma resultat. Kontakt verkar det vara. link aktiv på både router och i boxen, men får icke IP

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X