Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddiskbyte och error code 13

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårddiskbyte och error code 13

Hej

Har tidigare skrivit i inlägg (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32567) där jag fick förslaget att hårddisken har chrashat. Köpte ny HD om monterade in den.

Körde igång XBoxen med Superdisk 3.7.rc8 men får bara Error code 13 och lampan blinkar rött/grönt. Att dashboard inte kan starta fatta jag eftersom där inte finns något men varför körs inte disken?

Några förslag?

vilken dashboard vill du ha i gång?
    MSDASH då måste du låsa HDn.

Vilket bios har du?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av Bluffen Visa Inlägg
      Hej

Har tidigare skrivit i inlägg (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32567) där jag fick förslaget att hårddisken har chrashat. Köpte ny HD om monterade in den.

Körde igång XBoxen med Superdisk 3.7.rc8 men får bara Error code 13 och lampan blinkar rött/grönt. Att dashboard inte kan starta fatta jag eftersom där inte finns något men varför körs inte disken?

Några förslag?

Du skriver "varför körs inte disken?", menar du hårddisken eller menar du "superdisken".

I och med att du nyss bytt hårdisk så är den ju helt "tom" så biosets grund boot-ordning hittar inget att starta/boota upp, och därför får man väl errorcode 13:
      ( 13 - kernel - Dashboard launch fail (due to missing/bad key, or anything else that would prevent it from running) and the dashboard didn't specify why it failed )

I dina tidigare inlägg skriver du att ser det gröna X:et med xecuter 2 nedanför vilket betyder att chippet ända startar.
      Hade du bara sett det gröna X:et utan xecuter 2 nedanför så går inte chippet igång.

Då chippet går igång så borde också "superdisken" starta vilket den inte gör och då kanske problemet är sjäva "superdisken".
      Har du provat så att du vet att den fungerar, hos nån som har en chippad Xbox. Där skulle jag börja felsöka iallafall.

/ M

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X