Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt nätverk Xbox original

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trasigt nätverk Xbox original

Hej,
    nätverket i min gamla Xbox verkar att ha gått sönder.
    Det har förmodligen ett samband med åskvädret förut i veckan.
    Allting funkar på den förutom att den inte får någon IP adress.
    Dioden vid RJ45 kontakten på lådan tänds överhuvudtaget inte på den.
    Är det någon som har någon erfarenhet av vad det kan vara som gått sönder, jag har kollat på kortet, men det är inget som syns visuellt.

/Peter
    Last edited by poon; 2008-08-07, 20:44.

Förmodlingen är nog din xbox död vad gäller nätverk om inte ens lampan lyser / blinkar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det är en stor IC med massa siffror på som måste bytas, orkar inte gräva fram ett moderkort och kolla exakt vilken det var, men vi har fått byta en och annan sådan varje gång det gått lite åska i trakterna...

Knappt värt det dock, vi brukar ta runt 7-800:- för det.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok,
        jag tror att jag hittade kretsen, det borde vara den som heter ICS1893AF.
        Jag ska kolla ifall ELFA har den, dom brukar kunna ha det mesta.
        Annars får det bli en begagnad för ca. 500:-, saknar redan mitt XBMC. :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X