Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plasten till CPUkylaren är sönder

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plasten till CPUkylaren är sönder

Jag har en xbox på mitt bord där plastbiten som håller fast CPUkylaren är borta, så kylaren ligger löst ovanpå, så när man startar xboxen så ligger cpu-temperaturen på 89 grader.
    Kan man på något väldigt enkelt sätt lösa det här? Antingen med kylpasta med "lim" eller någon reservdel?

//Wicke

Det finns en sorts Artic Silver med epoxy i ... Borde funka fint att limma fast kylaren med ... Kommer tyvärr inte ihåg vad pastan heter men det borde gå ta reda på efter lite sökning
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Kan du mena Arctic Silver Thermal Adhesive ???

Comment

Jepp!!! Det borde väl räcka för att lösa ditt problem eller???
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jag tror det, då återstår bara problemet att hitta produkten hos återförsäljare. De flesta verkar bara ha kylpasta och inte med epoxy. Du råkar inte sitta på tips var man kan hitta den?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X