Kan någon hjälpa mig, Har fått hem Homebrew nu. Får inte igång helvetet. Har kopplat kondensatorn mellan 16 och 32 (åt rätt håll givetvis) har kopplat in resistorn mellan 16 och 22/24. Har dubbelkollat varenda lödning (lött om). Har mätt punkterna på xboxens moderkort mot polerna på kretsen, varje punkt typ 3 ggr på 2 olika xboxar. När jag stänger av kretsen på fungerande xboxen så fungerar allting super. Men när jag sätter på Chipet så har xboxen svårt att komma igång, när den väl kommer igång så blinkar den först grönt och går över till blinkande rött. Som på en trashad xbox som jag har (Stannade upp i flashningen V 1.1). Vad gör jag för fel har någon nått tips.........................
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hombrew strul
Collapse
X
-
Vet du om kretsen är flashrom eller eprom. Har kopplat det som flashrom. Har kopplat efter ritningen på <a href="http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm," target="_blank">http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm,</a> vet du om den stämmer..........................Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment
-
Har vi fått samma krets min är en 29F040C, fick min i fredags. Slängde in den i en trashad XboX V 1.1 och när jag inte fick det att funka så testade jag på en fungerande V1.0 , fattar inte vad jag gör för fel alltså, har lekt med den i 2 dygn nu...............................Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du samma problem?.. Tar ett tag innan den hoppar igång sen blir det grönt och övergår till blinkande rött när man stänger av chipet så funkar det utan problem (boxen är redan flashad). Det är ju inte samma krets som på ritningarna kan det ha någon betydelse??...Kommer inte på vad jag ska göra har typ gjort allt. Har till och med kopplat in en enigmah på samma sladdar för att kolla om det var någon lödning men den bota upp på enigmah. Så om kretsen är ok så måste det kanske vara att det bara är en eprom och inte flashrom. Men när jag kollade upp den så skulle det vara flashrom, kollade på någon tysk sida......Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment
-
Ladda hem databladen på chipet.
Eftersom det är ett 512K chip så låt bli PIN1 (dra inte +5V till den) då det är en adresspinne!Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, jag har satt ihop den med 31 och 32, fast 31 ska bara kopplas ihop om det är en flashrom..., Jag vet att det måste vara något med kretsens konfigurering eftersom jag även testat med en enigmah.Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok tack för hjälpen, får dock testa det senare. Måste sova lite har inte gått och laggt mig ännu. D@nsken kan du skriva om det gick bra, har plockat bort alla sladdar ifrån min Homebrew, så det skulle vara jättesnällt om du kunde kolla om det funkar bättre för dig................Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag verkligen slet mig i håret i natt, så jag hoppas att det där med att strunta i 1an fixar det. Undrar om det är något annat speciellt med med den här 512kb kretsen. Skulle vara så mycket enklare om det var samma krets som på ritningen. Får i värsta fall byta ut bioset i datorn medan den fortvarande är på. Synd bara att min moderkort kostar 5000 kr och jag skulle gråta blod om den paja. Måste då få tag i samma krets som jag har på moderkortet........Det verkar inte finnas genvägar för det här liksom...Om du inte leker med livet leker livet med dig
- Citat
- Flag
Comment

Comment