Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem att installera ny disk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem att installera ny disk

Jag har problem att installera min nya 120giggare, jag får inte superdisc att starta utan får felmeddelande istället. När jag har Xbox hd:n så hittar den skivan utan problem.
    Vad gör jag för fel? Ska jag fylla ut skivan med något skräp och hur gör man det isåfall? När jag väljer att bränna superdisc.iso så får jag ju bara med den på skivan.
    Eller kan det här uppstå för att min nollning gått snett? Tycker den borde kunna läsa från skivan först när den startar.
    Tacksam för tips.

Hmm, nu bootar den med nya disken men bara med min nyare EvoX 1.82594 och den lyckas jag inte få behålla nätverksinställningarna när jag bootar om den. Jag hade samma problem med Xbox disken men då kunde jag boota med en äldre EvoX och då behöll den ip inställningarna även efter ombootningen.
    Tips tack!!!

Comment

När du är inne i nätverks inställningarna se till att du väljer alternativet längst ner "save and exit" annars sparas det inte.

Om det ändå inte fungerar starta xboxen, kolla i settings vilket ip nummer du har, koppla upp dig via ftp till det ip nummret, och gå in i evox.ini och ställ om nätverksinställningarna manuellt, det är ganska givet när man tittar på filen vad som du skall ändra.

Lycka till!

Comment

Tack för svaret.
        Jag tar save & exit men när den startar om så tappar den inställningarna ändå
        Jag har provat att koppla upp mig med ftp och mot ip som står 192.168.0.3 men jag kan inte ens pinga boxen...
        Statisk ip står på NO och gateway 192.168.0.1 och de kan jag heller ej ändra på. Jag har provat med user xbox och pass xbox men det funkar inte heller, men kan jag inte pinga så spelar det väl ingen roll.
        Mera tips så jag får igång nydisken

Comment

Nu funkar det brandväggen som stoppade ftp:n )

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X