Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Löda ur X-ecuter? Vad sitter på undersidan av lödpunkterna?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Löda ur X-ecuter? Vad sitter på undersidan av lödpunkterna?

Eftersom jag inte är så haj på att löda så överlät jag ansvaret på någon som kan. Chippet lödades i men det grön/röda blinket uppstod. Vi tänkte ta ur chippet och löda i det med hjälp av en sockel från elfa så man ser vad man gör. Detta visade sig dock lite lättare sagt än gjort, chippet sitter som berget. Eftersom vi inte hade tillgång till en riktig avlödningsstation utan bara en sug så blev det inte enklare. Efter en halvtimma satt det fortfarande fast men då hade vi fått upp mycket (för mycket?) tenn ur två hål, man såg rakt igenom. Vi beslöt då att vänta tills en riktig avlödningsstation kan användas. Men vad sitter på undersidan av moderkortet? Är det bara blinda hål som är ifyllda eller används de till något? Någon annan som har haft problem med att löda ur sitt chip?

Det är hål rätt genom kretskortet, ingen fara att suga ur allt tennet. Bäst är att använda en bra lödfläta, både ovanifrån och underifrån så brukar chippet komma loss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja jag ser att fler och fler skall göra patentaren, alltså löda ditt stiftkontakt.

hmm, om man kunde ta patent på det? kom ju på det innan chipet kom ut, men men.
      Forumet här är ju till för att hjälpa andra.

Hej svejs.
      I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
      XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
      Screen : 103" (InFocus)
      + en massa andra bra prylar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X