Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox till PC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox till PC

Vet inte om det hör hemma här eller i mjukvaran.

Har kopplat en TP kabel mellan Xboxen o PCn settings på Xboxen är som det ska:

Static IP: Yes
    IP Adress: 192.168.0.3

Datorn har jag kört både som vanligt, och med:

IP adress: 192.168.0.1
    Mask: 255.255.255.0

Får dock ingen kontakt med xboxen. När jag råkade koppla in den mot bredbanden funkade allt perfekt, hehe, stog info om clienten/servern. Men inte mellan Datorn o Xboxen.

Va finns det mer man kan göra för att få det att funka?

Tack på förhand

Hej!

Du måste ha en korsad tp kabel.

m.v.h Peter

Comment

Tack för svaret, jag är en riktig sopa när det gäller nätverks grejer

Nu gick det en bra bit längre... FlashFXP connectade, men istället för att visa Xboxens hårddiskar, så får jag ett felmeddelande: "Cant open data connection to 192.168.0.1"

Hur ska man göra nu då?

Notera att jag har skrivit in IP: 192.168.0.3 och använt "xbox" som loggin i FlashFXP

Datorn har jag ställt in på IP: 192.168.0.1 och Boxen på IP: 192.168.0.3

Tack på förhand

<small>[ 30 October 2002, 12:24: Meddelandet redigerat av: stefanpson ]</small>

Comment

skrev du verkligen in rätt IP(med tanke på meddelande couldnt connect to ***.***.***.**1.
        Du försökte inte connecta till PC självt dårå?

Comment

Hej alla glada.
          Om du inte satt ip på xboxen static så är jag clueless. Det finns en guide på:
          <a href="http://evox.xboxhackz.net/evox/guides/body_basic_networking.html" target="_blank">Basic Networking Using EvoX</a>
          Hur som helst lycka till!
          ignorance admitted is wisdom begun..
          knowledge pretended is folly maintained..

Comment

har du skrivit in rätt user å password t boxen när du loggar in??

Comment

Tack för tipsen grabbar. Lyckades dock komma fram till att det va ZoneAlarm som gav det där "Cant open connection..." felet

Så till alla frustrerade som skriver in rätt men ändå inte får det att funka... Kolla så att ni har stängt ner eran Firewall.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X