Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dvd+R i xbOx?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dvd+R i xbOx?

jag har några tomma dvd+R skivor.
    sedan tänkte jag bränna filmerna som jag har liggandes på datorn.

t.ex jag har cd 1.2.3.4 på sagan om dem två tornen i mpg2 format. går det att sättta ihop dem så att det blir en stor fil- så man kan köra direkt i någon dvd spelare och i xboxen.

eller vi säger att jag har 5 divX filmer på 700mb
    går det att göra likadant med dem?
    jag lever som jag lär !

jo, de går... läs på <a href="http://www.vcdhelp.com" target="_blank">www.vcdhelp.com</a> där finns guider på hur du skall bära dig åt

Comment

finns det andra sätt ?
      jag lever som jag lär !

Comment

Sätt inte ihop dem. Xboxen klarar bara av 1gb stora filer om de läses från DVD. Om du kör xbox media player för att kolla på filmer (vilket jag antar att du gör), så "sätter den ihop" filerna till en fil om du kallar dem för blaha-cd1.mpg, blaha-cd2.mpg etc. Då byter den automatiskt mellan filerna när du kollar på filmen. Praktiskt, va? =)

Comment

ok vad bra.
          men nu har jag en dv camera, och hade tänkt att lägga över till boxen. men det värkar som inget format klarar det.
          för jag gjorde en som är på 1300mb quicktime fil
          sen döpte jag den till majs.mpg
          då ser det ut som en film i xboxen. men den vägrar att spela upp den .
          vad ska man ha för format?
          jag lever som jag lär !

Comment

Original inlägg av oskarthekungen
            ok vad bra.
            men nu har jag en dv camera, och hade tänkt att lägga över till boxen. men det värkar som inget format klarar det.
            för jag gjorde en som är på 1300mb quicktime fil
            sen döpte jag den till majs.mpg
            då ser det ut som en film i xboxen. men den vägrar att spela upp den .
            vad ska man ha för format?

Nu kan jag inget om en xbox men jag vet att det går inte att bara "byta namn" på filer från t ex .mov till .mpg.... man måste ha ett spec program som kodar om filerna till det rätta formatet
            Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
            respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
            Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
            http://945gl.no-ip.org
            #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

2 gig stora lr 2048 megabyte stora filer funkar på xboxen... jag brukar att rippa mina filmer så dom ligger på runt 2000 megabyte och det funkar finnt... men ´jag vet hur det är med andra format än Xvid och Divx... Mov kanske man kan göra större filer med
              Xbox v.1.3 med Xecuter 2.2lite, 120Gig Ibm Disk och Jäkla massa spel och Säkert 10000 Roms

Comment

kolla på ett prog som heter dvd lab, så fattar ni allt om möjligheterna med att köra typ sagan om ringen 3timmars film på en dvd skiva. eller som i detta fallet lägga 6 st divx på en dvd skiva...

Comment

Vad ska man ha för chip det finns så många chipar ,,, någon som vet om Alladin chipet är bra
                  ?

Comment

duktigt placerat inlägg
                    Detta är min signatur

Comment

Original inlägg av mjao
                      duktigt placerat inlägg
                      Hahahahaahha!!!!!!!!!!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X