Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fortfarande fel på ljudet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fortfarande fel på ljudet

Här om dagen så skrev jag att jag hade fel på ljudet när jag spelade en divx film i min xbox. Problemet återstår fortfarande. (Ljudet går fortare än bilden). Men det gäller bara divx filmer, kan spela mgp format utan att det blir något problem med bilden och ljudet. Väldigt konstigt. Jag fick ett kommentar av "gjazz" angående om att synkronisera med handkontrollen upp och ned, men det hjälpte tyvärr inte. Men jag blev ändå mycket glad av ditt inlägg "gjazz" tack. Jag hoppas att någon där ute kan hjälpa mig med problemet. Tack i förhand...

I MediaPlayern kan du ju justera synkning mellan ljud och bild med upp/ned på d-paden på joypaden... Ibland får man ta i rejält och dra upp den till 300ms. Nyare versioner av Mediaplayern är bättre på och synka divx (v2.3+) och numera är det ytterst sällan jag måste justera nåt alls.

Om du däremot får en förskjutning hela tiden så att du justerar, det blir bra och 5min senare e det skit igen, du justerar mer och det blir skit efter en stund igen är det ju fel på kodningen av divx filen. Antagligen nåt nötta som inte kan ställa in kodningsprogrammet rätt... bara och slänga filmen och ladda ner en annan version.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X