Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BIOS pajat

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BIOS pajat

Skulle flasha om bioset på min kompis xbox men då frös det o nu går den inte starta, finns det nåt att göra?

Ja visst!
    Du måste ha ett chip för att ev. kunna flasha om.
    Alternativt är att du monterar ett chip på lcp bussen som ersätter orginalbiosen.

Comment

ok, kan jag montera ett matrix chip, flasha om XBoxens bios o sen ta bort matrix chippet?
      Funkar boxen då?

Comment

om det är en v1.0 box kan du flasha TSOP med ett matrix chip, men du måste använda en speciel bios "kommer inte ihåg i huvudet just nu vad den heter" dettta går dok inte på en v1.1 box har jag för mig.

Comment

i denna situationen så skulle jag rekomendera Executor 2 PRO annars kommer han inte att kunne spela xbox live. (men det är antagligen inte intresant)

så jag rekomenderar ett homebrew för ca400:-

Comment

ok, måste veta vad för bios jag måste lägga in i matrix chippet för att flasha om XBoxen, nån administratör som vet.
            Säkert att inte ett vanligt bios funkar.

Comment

Här står vad du behöver och hur du ska gå tillväga.

<a href="http://www.xbox-scene.com/articles/evox-tsop-matrix.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/evox-tsop-matrix.php</a>

Comment

Bara så du vet så måste du löda ngn punkt på Tsop kapseln. Detta är kanske inget man gör som 1:a lödningen i livet precis. Bättre o överlåta det till ngn som kan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X