Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddiskbyte gick åt skogen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a>

Räkna med att det kan kosta 1.000:- att få till den, eller i värsta fall 2.500:- så byter vi ut den mot en ny. +188:- frakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur vill ni ha maskinen? Med den nya disken och matrix chippet i eller?

Comment

Det spelar ingen roll, bara vi får hit allt.

Vi kommer antagligen börja med att flasha om Matrixhippet och försöka få igång en dvd-rw med evo-x i första hand, så att vi kan komma åt din hårddisk och se om det är något knas med filerna på den.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OK, då skickar jag både gamla och nya disken + matrix-chippet. Försöker trycka ner det i original-kartongen

På gamla disken ligger alla filer jag vill ha på nya disken.

Comment

Sorry Hansi, nu sabbade jag din business.
            Jag fick igång matrix chippet med colormod ybox bioset. Nu är xbox skärmen röd och det står microsoft nederst i rutan men längre kommer jag inte av någon anledning.

Det surrar mycket i dvd-spelaren när den försöker boota på min superdisc2 boot-cdrw
            Men den lyckas tydligen inte.

Vad kan vara fel då?

Comment

Kolla att IDE-kabeln är oskadad och sitter som den skall.

Prova att radera och bränna om din cd-rw några gånger.

Comment

Nu har jag brännt om cdrw:n några gånger och nu funkar det. Ska bara göra proceduren för att få nya hårddisken att funka enligt din eminenta guide.

Tack så mycket för hjälpen!!!

Comment

På den gamla har jag ju en yboxdash och en xboxdash. Men på den nya finns bara en xboxdash och msboxdash. Ska jag kopiera över alla filer från den gamla disken? Ska jag göra nåt för att den ska boota på yboxdash och därmed kunna återställa den om jag i framtiden vill återställa den helt

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                    Ursprungligen skrivet av Zatarc:
                    <strong>På den gamla har jag ju en yboxdash och en xboxdash. Men på den nya finns bara en xboxdash och msboxdash. Ska jag kopiera över alla filer från den gamla disken? Ska jag göra nåt för att den ska boota på yboxdash och därmed kunna återställa den om jag i framtiden vill återställa den helt</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om du har ett BIOS som startar yboxdash så skall du givetvis kopiera in en yboxdash också. Nästa superdisc kommer lägga in evo-x både som xboxdash, yboxdash och evoxdash...så att man minimerar risken för grönskärm :-)

Comment

Tackar igen för svaret. Jag har kopierat in yboxdash från den gamla disken som oxå hade evo-x installerat. Så jag kan byta så att den startar med yboxdash istället för den nuvarande msboxdash om jag vill men det spelar väl ingen roll för tillfället.

Comment

Nu har jag en helt fungerande moddad xbox precis som jag vill ha den. Helt underbart.
                        Tack alla forum-medlemmar.

Nu får vi se hur länge glädjen varar denna gången

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
                          Ursprungligen skrivet av Zatarc:
                          <strong>Nu har jag en helt fungerande moddad xbox precis som jag vill ha den. Helt underbart.
                          Tack alla forum-medlemmar.

Nu får vi se hur länge glädjen varar denna gången </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Glöm inte sista steget nu, lyft upp boxen och ruska hårt på den, helst samtidigt som du kopierar in något spel på hårddisken. Bara för att kolla att hårddisken är stötsäker, och du fått dit matrixchippet riktigt ordentligt!

Comment

Vad drömde du sen?
                            Är så rädd om den att jag vågar nog aldrig flytta den igen.

Comment

Tack gode gud att det löste sig för dig.
                              Spelas just nu:
                              PC: BF1942
                              XBox: Mat Hoffman's Pro BMX2, Halo, THPS3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X