Jag har chippat min box med X-ecuter 1. Använde till och börja med originaldisken.. Inga problem. Sen köpte jag en större disk Seagate 80 GB 7200.7. Körde en HD-prepare, tryckte in hdn i xboxen. Den ville dock inte boota upp från min evo start-skiva. Får felmeddelande 6 (Cannot unlock HDD) och efter att jag meckat lite.. 5 (HDD not locked). Jag har provat flera olika hårddiskar, men den vill endast starta om jag använder original hdn.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem vid byte av HD.
Collapse
X
-
Vissa X-ecuter 1 levererades med ett bios som inte har stöd för olåst hårddisk. Byt till ett x-ecuter 2 lite istället.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Maila mig psxcare@netcare.se, vi får se till att byta ut ditt chip då det är fel på det.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment