Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP! Ingen anslutning via FTP...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP! Ingen anslutning via FTP...

Hej!

Jag har försökt att koppla ihop XBOX:en med min dator! När jag trycker in sladden i XBOX:en så försvinner "NO LINK!" och IP-numret 0.0.0.0 dyker upp?

Inställningarna i datorn är följande:
    IP: 192.168.0.2
    Mask: 255.255.255.0
    Default Gateway: INGEN

Inställningarna i XBOX är följande:
    IP: 192.168.0.1
    Mask: 255.255.255.0
    Default Gateway: 192.168.0.2
    Static IP: YES

Använder även cross-connect cable!

Det går ej att FTP:a in till XBOX...
    Men att IP-numret som kommer upp i XBOX när jag kopplar ihop är 0.0.0.0 är skumt.
    Någon som känner igen detta?

Tack på förhand!
    /BabyFace

<small>[ 07 November 2002, 16:12: Meddelandet redigerat av: BabyFace ]</small>

Sätt STATIC IP = YES
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

...hade du ju redan gjort ja...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ta bort gatewayen på boxen å boota om..

Comment

Tack för hjälpen!

Jag tog bort default gateway och bootade om!!
          Wips så funkar det.... Satte dit gatewayen igen och det funkar fortfarande konstigt men inget att bry sig om när det nu funkar....

TACK
          /BabyFace

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X