Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går det här bra om jag gör så här?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Går det här bra om jag gör så här?

Tja Hansi och hela Psxcare!

Jag hade tänkt att installera ett X-ecutor2 lite chip i min xbox.

Så jag undrar om det går bra om jag gör så här:

Jag skruvar ut mitt xbox moderkort och lägger det i en stor ESD plast påse som jag fick med när jag köpte mitt pc moderkort och jag lägger det hela i kartongen som jag också fick med.

Sen så köper jag ett X-ecutor2 lite chip för 850kr i eran affär och ber er bara löda fast dessa sladdar som också följer med när man köper chippet på xboxens moderkort, ni ska inte montera chippet någon stans för det hade jag tänkt att göra hemma då jag monterar tillbaks xboxens moderkort i chassit igen.

Nu undrar jag om det här går bra? Jag vill bara komma undan så billigt som möjligt, men visst ska ni få betalt för att ni löder fast den där kabel adaptern på moderkortet men jag vill inte behöva betala 500kr för det.

John
    Xbox Hacker Noob

Det ända ni behöver göra är att löda fast de här kablarna till xboxens moderkort och ingen mer, inget skruva isär/ ihop xboxen. Det tar väl ungefär 2-3 min skulle jag tro.
    Xbox Hacker Noob

Comment

Monteringen kostar 350:- istället för 500:- i ditt fall.

Ditt moderkort kommer monteras i en lös xbox-låda tillsammans med en öppen hårddisk och en dvd-läsare i vårt lab i samband med monteringen eftersom vi kommer testa att chipet fungerar innan du får tillbaka moderkortet.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så där då, då var det fixat!

Skruvade ut moderkakan och och nu är det bara att lämna in den till er.
        Xbox Hacker Noob

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X